Gå til innhold

Hydralikk Volvo 430


Gjest

Anbefalte innlegg

Sliter med dårlig løft på min Volvo 430. Har rengjort silen i tanken og skiftet hydraulikkfiltret. Har også rengjort systemet innvendig med diesel. Dette førte ikke til noen bedring av løftet. Har målt trykket på tipputtaket til ca. 40 Kg/cm2.

Det neste jeg tenker på er pumpa og sikkerhetsventilen.

Bør vel kontrollere ventilen. Men kan noen si meg hvor jeg finner denne på traktoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med dårlig løft på min Volvo 430. Har rengjort silen i tanken og skiftet hydraulikkfiltret. Har også rengjort systemet innvendig med diesel. Dette førte ikke til noen bedring av løftet. Har målt trykket på tipputtaket til ca. 40 Kg/cm2.

Det neste jeg tenker på er pumpa og sikkerhetsventilen.

Bør vel kontrollere ventilen. Men kan noen si meg hvor jeg finner denne på traktoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret.

Jeg tenkte jeg kunne rengjøre sikkerhetsventilen om det evt. kunne ligge noe skitt der. Returventilen ved filtret var full av skitt og sto åpen. Tenker jeg rett hvis sikkerhetsventilen er rengjot og i orden så må jeg skifte pumpa?

Økonomideler har sannsynligvis pumper til disse. Er dette ok pumper til en gammel traktor?

En annen tanke som slo meg. Kan det være en innvendig lekkasje i hudraulikksystemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...