Gå til innhold

Batteri til MF 390T


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg må bytte batteri på traktoren en MF 390T med to batterier. Hva slags batterier mener dere at jeg bør sette i.Traktoren er tungstartet når det er kaldt, så jeg har drevet å tenkt på om jeg skulle kjøpe optima eller tilsvarende, men lurer på om ledningsnettet tåler to slike batterier.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg må bytte batteri på traktoren en MF 390T med to batterier. Hva slags batterier mener dere at jeg bør sette i.Traktoren er tungstartet når det er kaldt, så jeg har drevet å tenkt på om jeg skulle kjøpe optima eller tilsvarende, men lurer på om ledningsnettet tåler to slike batterier.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i to stk Optima eller Maxima (Sønnak sin Optima) og du vil ikkje kjenne igjenn traktoren om vinteren. Ledning nettet tåler det heilt fint. Men du bør uansett sjekke at det er god kontakt i alle skjøter i ledningene. Viktigste punkt er der minuskabler er festet mot godset. Puss reint og ha på kopparfett. (Bør egentlig dras helt til motorblokka). Om du drar traktoren på starteren en stund og så forter deg å kjenne på alle batteri ledningene så vil det være varmt på steder hvor det er dårlig kontakt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare delvis enig, Markus...

Tror dei batteriene koster 1200-1300 kr pluss moms.

Jeg prøvde med ett maxima batteri på en JD2140.

Den var nesten like tregstarta som en normal MF 690..... Den blei bedre med et maxima batteri enn to standardbatterier. Men \&quot\;bra\&quot\; blei den ikkje før jeg satte inn ett til. Men Johs kan jo prøve med bare ett først, men går den fremdeles treigt så sett inn to. Den dagen han ikkje får start og står og klundrer så angrer han på at han ville prøve å spare dei 1200 kr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur Sønnak tar omtrent 1300 kr + moms for maxima.

Sønnak har utlevering hos Anker bilbutikker, Dekkmann m.m. \&quot\;Alle\&quot\; får 20-50% rabatt på listepris på batterier dei fleste steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddski_1
Ser i Eiks juleDM at de tar 1625,- eks mva for et Maxximabatteri. Skal høre med Dekkmann over helga, da jeg også må ha nye batterier til min 375. Noen som vet ca pris der, evt om man får NAF-rabatt på batterier?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...