Gå til innhold

P.gir på JD.


Gjest

Anbefalte innlegg

Har ein John deere med autopowr,som ikkje står i P.giret lenger. Begynner å trille når den blir satt i P. Noen som har vært borti det samme,å evt hva som er galt??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein John deere med autopowr,som ikkje står i P.giret lenger. Begynner å trille når den blir satt i P. Noen som har vært borti det samme,å evt hva som er galt??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ein 6420,05 mod.

 

I parkstilling står den i ro i 4 sekunder,før den \&quot\;slipper\&quot\;,og i nøytral \&quot\;slipper\&quot\; den etter ca 15 sekund.

 

Hva skjer om ein har kjøyrt og det er parklåsen som er knekt??

Har kjøyrt etterpå da så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Det som har vært en gjenganger på tidlige modeller av 7030 serien, er at parklåsen knekker, deretter ryr det deler ned som kommer i konflikt med drev til 4-hjulstrekket slik at du ikke har noe 4WD lengre...:-)

Nå vet ikke jeg om 6020 serien er lik 7030 serien. Har ikke hørt om dette på 6020 serien i såfall.

Det er jo ikke sikkert det er dette som har skjedd, men jeg ville nok ha fått dette nærmere undersøkt før du bruker traktoren mer.

Kan jeg spørre hvordan dette skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja,merket det bare på det at da eg var gått ut av traktoren som gjekk på tomgang,så begynte den å trille. Var heldigvis nesten flatt der da.

Men før så \&quot\;sto\&quot\; den i ro med vendegirspaken i nøytral,nå \&quot\;slipper\&quot\; den dær også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deerer_1
Høres ikke ut som \&quot\;knekt lås\&quot\; som er foreslått her, du sier at traktoren henger på låsen noen sekund før den slipper igjen.. Vil tro det er et elektrisk/hydraulisk problem, siden AP-kassene blir låst med vendegirspaken, og ikke mekanisk med girstanga som på de manuelle kassene.. Ta kontakt med FK og spør, du...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deerer_1
..er forresten ikke helt sikker på om låsefunksjonen i kassene heller er helt den samme på AP og manuell? Det er det kanskje noen andre som kan svare på?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i kontakt med FK,men dei visste ikkje kva det kunne være,og hadde ikkje tid til å sjekke første par dagene. Derfor tenkte eg og \&quot\;lufte\&quot\; problemet litt hær da,om fleire hadde vært borti noe lignan.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deerer_1
Har vært borti på min egen at den kan flytte seg 30-40 cm. før den stopper igjen.. Akkurat som låsen ikke har truffet låsesporet skikkelig..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være så mye, men du kan prøve å \&quot\;rukle\&quot\; litt med vendegirspaken. Kan være at at det er litt dårlig kontakt mellom magneten og \&quot\;bryteren\&quot\;. Har også hørt at mye dritt og møkk kan forårsake dette, men det kan jeg ikke bekrefte.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan være flere ting som kan være feil her. det kan være elektrisk, men da skule det kommet opp feilkode. vil anta at det kan være noe med ventilblokka til p. låsen. evt. avknekt tapp.. har ikke hørt om problemer med det på 20. serie. så uansett må du nok ta turen innom fk. for sjekk av dette.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er feilen funnet. Låsepinnen som går i inngrep i girkassen var knekt tvert av.

 

Maken til underdimensjonering skal det leites lenge etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...
Kan det ha noe med \&quot\;brukeren\&quot\;? Det er vel viktig å sto i før en setter den i p-lås. og har en tungt lass må en selvsagt bruke håndbrekk i tillegg.... kan jo være MAX uflaks, men har aldrig hørt om noen som har byttet mer en en gang.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryker ei sikring. og når den kretsen får strømbrudd, så slipper ein ventil oljetrykket, som holder \&quot\;haken\&quot\; for p.funksjonen oppe. da detter haken ned under kjøyring, og....pang :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Honda_1

Er veldig viktig som Arvid sier, of bruke håndbrekket i tilleg på jd, særlig hvis man laster på gravemaskin, eller laster/losser masse på henger med graver, du blir en del \&quot\;vugging\&quot\; som gjør att låsepinnen takker for seg.

 

bra system så lenge det holder........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...