Gå til innhold

Kjettingvalg!


Gjest

Anbefalte innlegg

Sitter her med valgets kvaler ang. mitt kjettingvalg til traktorn!

Skal bruke samme traktor til div. brøyting, samt til trekkvogn for tømmervogn i skogen i vinter. det er forholdsvis fint terreng i skogen her, så vipper mellom grove lettkjettinger eller piggkjetting.

Noen erfaringer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med valgets kvaler ang. mitt kjettingvalg til traktorn!

Skal bruke samme traktor til div. brøyting, samt til trekkvogn for tømmervogn i skogen i vinter. det er forholdsvis fint terreng i skogen her, så vipper mellom grove lettkjettinger eller piggkjetting.

Noen erfaringer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del ville helt klart gått for piggkjetting, prismessig er vel lettkjettingene like dyre. I skogen kan det fort bli noe sliring på steiner og stubber o.lign, og da er det bra å ha noe som tåler litt. Er det snakk om slepekjøring med vinsj eller tømmervogn?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt lett dette men noen sier at det er en høyere stålkvalitet på lettkjettingene men jeg vet ikke. Vil heller ikke ha noe som er altfor tungt å kjøre med heller. Har litt lyst til å gå for noe piggkjettinger av grøvelse ca.9 mm.

 

Noen anbefalinger om merker/leverandører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Når kjettingen begynner å bli så grov så 8mm kan den vel ikke kalles lettkjetting lengre.

Nilsern: Vil anbefale deg 9mm piggkjetting, og evt. pigge dekkene på traktoren din. 9mm kjetting er ikke noe å hoppe rundt med etter vei i 40- 50 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker disse trygg kjettingene jeg, og de funker fint til brøyting med frontskjær. Nå er det vel bare piggene som er 8 mm, resten av kjettingen er mindre. Å holde 50 km/t med kjetting etter asfalt gjør man vel bare hvis man er innstilt på å kvitte seg med kjettingene i en fei??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...