Gå til innhold

Erfaring med NH 5050


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Henke_1

Har en L85 her som har vært en kjempetraktor i snart 15 år. Ingen store reparasjoner og veldig pålitelig, snerten traktor.

Har også noen timer i en TL100a som blir omtrent samme traktoren som du prater på. Største forskjellen fra den vi har er vel kanskje kløtsjfritt vendegir og ei hytte med mindre støy. Det er jo en relativt enkel traktor i forhold til f.eks. t6020 som er omtrent like sterk, men jeg synes ikke det er noe problem å sitte en dag i en tl100a. motorkarakteristikken er også bedre nå, som de ikke lenger bruker gamle IVECO-motorer. Løp og kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje personlig erfaring med 5050\'\'\'\'en men lånte for eit par år siden ein JXU 100 i ei uke til å kjøre noe masse med, disse traktorene er jo VELDIG like. Blei veldig skuffa over denne traktoren, synes den bråka noe heilt enormt på max turtall, bremsene var nesten farlig svake klarte ikkje holde igjenn dumperen i bratte bakker (5-6t), likte heller ikkje girkassa noe særlig, kroken var det også problemer med å få i lås når det var lass i dumperen, og alarmer som varsla om feil med clutch. Bonden/enteprenøren som hadde kjøpt denne ny eit halvt år tidligere sa at AK hadde hatt den inne fleire ganger men fant ikkje noe galt og gitt han beskjed om å lære seg å leve med disse alarmane!?! Han bytta den inn i ein Valtra 6550 eit par månder etter vi lånte den.

Vi kjørte parallelt med vår egen 6110 se(2001mod) å dei kan bare ikkje samenliknes. Det eineste posetive eg kan si er at den var ganske smidig og motoren føltes sterk :)

Kan også ta med at vi har ein nabo som har ein 5050, hans største ankepunkt er komforten.

Vil absolutt anbefale deg å prøve andre merker eller modeller før du kjøper. Har meir tru på at 6000 serien til NH :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en JX1100U fra 05 som nå har passert 5500 timer og det har vært en bra traktor med lite feil, ikke den mest støy svake hytta men synes det går fint kunne også tenkt meg et hurtig gir til. Det kom ny motor i 04 og den er mye seigere enn den forrige
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har meget god erfaring med TL100 og TL100A, har ikke prøvd 5050. Solide traktorer med lite kluss, forholdsvis enkle, rimelige og populære på bruktmarkedet. Du kan jo få traktorer med bedre komfort og utstyr, men trenger du det?

Min TL100A har nå passert 2000t etter 4 år. Med clutchfritt vendegir, knappeclutch, aircondition, luftsete med rotasjonsmulighet og en sprek motor (påstilt) samt lav totalvekt har jeg en perfekt jordbrukstraktor til mitt bruk ihvertfall. Med laster foran drar jeg fint en 4-skjærs vendeplog, også om det butter litt imot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv T5070. Helt grei maskin når man får rettet opp småfeil fra fabrikk. Du får forholdsvis mye traktor for pengene. Grunnkosntruksjonen er gammeldags, og utdatert. Ser at AK kjører kampanjer på 5050 nå, og vet at de ikke tar inn traktorer til Norge nå av T50-serien. NH/CIH kommer med ny T5 snart, så jeg tror AK selger ut restlagret med 5050 nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...