Gå til innhold

treng en traktor m 150 hk koss traktor bør æ kjøp?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest valtra_1
Har kjørt valmet siden 1976 og de har gått over 60 tusen timer til samme på de årene. De feilene vi har hatt er minimale, så kan nok uttale meg om de er bra ja.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Dreiv med rundballepressing og slåing i 20 år, brøyting på vinteren. I tilleg til opp til 600 mål med korn gras og poteter+ 3,5 årsverk med gris og ku.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Stort sett alltid enig med Idefox (TG) Prøv alle! Service er og viktig så er du fornøyd med det verkstedet du bruker i dag veier det og veldig tungt for hva du bør velge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøkongen. har sett på den håvard silset skal selge, er en grei å bra traktor vet av de som har brukt den.. men den har endel flere timer enn jeg tenke :)

Valtra: har en valtra som jeg kan bytte inn men kan hende jeg beholder den til skogsarbeid, er jo ute etter en traktor som fungerer best på åkrene denne gangen..men en vil jo gjerne ha en best muli traktor da.. som det er minst trøbbel med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Vil fortsatt anbefale den T150-en om du skal ha brukt.

FINN-kode: 19790792

Eller få pris på ny N eller T Direct om du vil ha trinløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørt masse traktor med såkalt automat,de traktorne jeg har kjørt så er det kun fent og de tilhørende kassende.mf.cf .cnh og den nye kassen som står inn nh 7000 som er automat.Jd er hobbyautomat,beklager alle jd fans,det er sant.Likte jd fram til jeg prøvde puma,da falt autopwern til jd alt for mye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
T 150 med laster er mye stødigere en M, 20cm lenger hjulavstand, ingen problemer med 1200 kg i lasteren. N 141 er enda stødigere. Kjører T med 980 laster og bruker nesten aldri motvekt på den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Hjula som står på den brukte T150-en er 600/60R30 og 710/60R42 XEOBIB Koster 63500 kr ekstra i listepris, er veldig bra hjul til ditt bruk.

På ny traktor hadde jeg nok valgt Multibib 650*42 på T og 650*38 på N, syns xeobib er litt for dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_til_valtra_1
Prøvekjørte N141 Direct. 0-53 trinnløst med 1 mekanisk men automatisk girskift. Målte den til 67 decibel i 53 km/t og ca 1800 o/min! Den hadde riktignok Nokian industridekk. Hydraulic assist øker turtall uten å endre fremdriftshastighet feks ved bruk av laster. Justerbar trekkraft for myk start uten hjulspinn. Justerbar transmisjonsbrems som i tillegg gjør at du ikke trenger bruke bremsene ved bakkestart. Valtras nye traktor imponerer veldig. Ser fram til testresultat av trinnløse girkasser i neste nr av BG. Kommer Valtra Direct godt ut her, er jeg klar til å skrive under kjøpskontrakten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmer_1
har fått prøvd N142D noen dager nå etter at den kom til gårds. trives godt i den å gleder meg til snøen kommer og til slåing på sommer. er rolig og stille å kjøre og behagelig å enkel å kjøre, men med mange muligheter for avansert arbeidsoppgaver. har kjøpt twintrack å det er vel først med denne modellen du virkelig får glede av å ha snøfres å slåmaskin bak...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal prøve Fendt 415 eller 716. Jeg hadde NH TM 135, men der havarerte girkassa etter 2200 timer. Det kostet meg 50.000 kr og 6 uker uten traktor. Heldigvis har AK konkurenter som har maskiner på lager. Hadde bestemt meg for John Deere, men så prøvde jeg Fendt 415. Nå har jeg hatt Fendt 716 i ett år uten feil. Fendt må prøves. Har aldri kjørt bedre traktor. Vi bruker traktoren til transport, vintervedlikehold, feiing m.m. Motorbrems sammen med girkassa gjør at vi nesten ikke bruker bremser. Eneste negative er litt trang hytte, men når du først er på plass kan du ikke ha det bedre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Same traktoren det er link til lengre fremme i denne tråden er ingen dum traktor. Den modellen med 7 liters motor har vært tysklands mest solgte traktormodell i flere år, men da som Deutz-Fahr. Fendt, john deere, case osv kommer langt bak. Tyskland er et prestisje marked når det gjelder traktorer, så dette skal man merke seg!

Traktoren er en ekte tysker, skrudd sammmen i Launingen i Bayern. Den må ikke forvekslest med italiensk produsert Same og lamborghini,

Det er flere slike tilsalgs på finn, enten som deutz, lamborghini eller same.

 

I trøndelag er det mange forhandlere både for Same, lamborghini og Deutz. Dette er kurrante, driftsikre og særdeles økonomiske traktorer i drift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

heisann da e frøkna tebake men nå spørsmål igjen..nånn som har nå innputt om de herre traktoran å evt koss ein som e det likaste kjøpe av dæm.

 

har tebu på ein

Valtra N141 Advance 2008 50KM

Dekk 540 og 650

Arb.timer 550

mellomlegg 500000,-

 

JD import

John Deere 6630 Premium

650 og 540 Michelin Xeobib. 50 km/t, 509 timer! Registrert mai 2008, auto-quad, luft-brems, TLS frontakselfjæring, hyttefjæring, 3 dobble hyduttak.

med Quicke Q55, Mellomlegg Kr 439 000,- + mva

 

NH 6040 2009 ny traktor. kjæm litt tebake te utstyret på nh. men me laster å 650 hjul på d mellomlegg 485000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv JD 30-serie med autopower. En 6630 og en 7530. Traktorene er gode de, men liker best 7530en. Den oppfører seg på en helt annen måte i forhold til 6630. Men 6630 er også en god traktor.

 

Fra 6830 og oppover har de amerikaner i seg. Bakenden er kraftigere bla. Så de blir noe kraftigere.

 

Om du søker litt rundt på forumet finner du nokk litt om JD 30-serie.

 

Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Synes du skal prøve å få kjørt noen timer i en jd, siden du var interessert i den. Spesielt siden den var endel rimeligere. Det som kan lyve litt om jd er at de utstyres svært forskjellig, noe som kan forvirre litt prismessig. Spesielt import traktorne har jeg inntrykk av at hvis de ikke er med alt utstyr, så er de ofte rake motsetning. Traktoren henger ikke etter ved betjening slik som en del andre, og er grei å få til myk og lite rykkete kjøring med

Kvalitet og komfort er det ikke noe å utsette på, og du er ikke så omgitt av høye brede bakskjermer som valtra.

NH 6040 er veldig bra greier. Dersom gearkassen er lik som da den før het TSA, har den noen ekle gearinger mellom 12. og 13. gear med lange pauser i fremdriften. det er ikke greit med mye transport i mye bakker

Dette er min mening, er nok mange som er uenig, men jeg kan stå inne for hvert ord.

Kjøp ihvertfall ikke noe før du har prøvd dem litt, også utenfor tomten til forhandler.

Lykke til med investeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Nå er det vel svart ganske greit om John Deere her, så jeg tror jeg lar den ballen ligge.

 

Men håper du kommer tilbake med priser på MF 6475, jeg har en viss aning om at du får mest for pengene hos MF. Riktignok er det en god del snadder som står i ekstrautstyrslista der, men sjøl med alt godt på menyen er prisene ganske gunstige i forhold til en del andre merker. Betjenings- og bruksmessig er dette kjempemessige traktorer, og driftssikkerheta akkurat som på alle andre store merker (sjøl om enkelte nok vil hevde noe annet). Liker armlenet til MF veldig godt, og med fullt automatisert Dyna-6 girkasse er det etter min mening den beste trinndelte girkassa på markedet. Den eneste jeg veit for lite om til å ta med i bedømminga er Versu-kassa til Valtra.

 

Forresten vil jeg skryte litt av alle til slutt her, som har unngått at dette har blitt en drittkastingstråd, sjøl om vi diskuterer traktor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heisann,

takker for mange gode svar å greie opplysninger :)

Har nå prøvd en god del traktorer å funnet ut at de er da stort sett greie å kjøre. Noe ulik komfort under kjøringa, med samme type traktorer, men det kan vel være litt ulik justering å ha noe me dekk trykk o.l å gjøre?

Men får noen på prøve til sommeren så jeg kan få prøvd de skikkelig.Noen forskjeller blandt merkene er det da, men mye faller vel på smak å behag..

Så neste gang er jeg jammen ikke sikker på hva det blir.

Det beste total tilbudet ble tilslutt gitt på n141a denne gangen, men gleder meg til å få prøvd resten under skikkelige forhold å få ett bedre grunnlag for å vurdere de :)

Men ønsker dere med dette ett godt Nytt År og igjen takk så mye for gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...