Gå til innhold

Hvilken traktor bør jeg velge?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har sjekket nærmere nå, og TDD er produsert i Italia (jesi). De ble prod. i Tyrkia tidligere.

Jeg har jo egentlig bare erfaring med den gamle Zetor\'\'\'\'en, og den har jo klart jobben her bra.

Og vil vel tro hat NH også er godt gjennomprøvd, noe den nye JD kanskje ikke er. Har også funnet ut at den nye M serien ikke har samme chassi som 5020. Der ligger vel motoren på en helrammekonstruksjon, noe den ikke gjør på M serien.

 

Etter det jeg har prøvd i dag så virker den god til vårt bruk, lettkjørt og enkel. Som sagt så er det ikke en veldig stor gård, og man trenger ikke kjøpe mer enn det man har bruk for. Det er vel mange bønder som gjør det..

 

Men hadde jeg ikke hatt en del investeringer som kommer opp i store summer så hadde jeg kanskje gått for JD\'\'\'\'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristian.

 

Jeg tror du skal vudere saken en gang til. De fleste her taler for JDen og det gjør jeg også. Har bare prøvd 5020-serien til noe små arbeid og jeg likte traktorern. Selv om de ikke er like.

 

Du får en bedre traktor etter min menig. Hvis du tar en tur på finn så ser du at 5820 holder seg godt i pris og det vil nokk en 5090M også gjøre. Selv om JDen koster 50.000 mer så tror jeg det er mulig å få igjen ved salg/innbytte senere da de kommer til å bli populære. Har selv JD og totaløkonomien er ustedvanlig god.

 

Uansett lykke til med ditt første traktorvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får nok tenke litt til. Er ikke enkelt dette.

Traktoren blir jo ikke brukt så mye her på bruket, blir ikke hver dag. Er mest på sommmeren under onna. slå gress, kjøre det sammen og med høyvogn. Ellers er det jo litt såing, pløying o.l. På vinteren er det skjelden den blir brukt bortsett fra snøfresing.

Så man må også se på investeringen i forhold til mengden den blir brukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at den traktoren er god til det bruket ditt ja.60 tusen hær og dær blir mye til slutt.Hold utgiftene dine nede.nh er jo tross alt nesten ikke innkjørt med det timetallet,den er ny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har vært i lignende situasjon selv, og havnet på ny. Grunnen var risiko med brukt istedet for ny med garanti ol. mener at ved ny så får du full garanti i et år, og garanti på noen komponenter i et år til???

Dette må sjekkes i hvert tilfelle.

Vil også spørre de som sier at TD er velprøvd teknologi om hvorfor det har vært en del tull med noen her i traktene???

Ellers vil jeg ønske lykke til med valget og din nye tilværelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.....her er JD-fanatikerne på \&quot\;kundejakt\&quot\; ja:)

Nei,kjøp New Holland`n du. Nå har du prøvd den,og er tilfreds med den,så da ser eg ikkje poenget i å kjøpe ein ny JD som er vesentleg dyrere.

Men du kan nok ikkje rekne med velsignelse fra JD fansen,om du velger NH`n. Så lykke til med New Holland-handel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantien og videresalg er absolutt noe å tenke på. Og man får faktisk 3 år garanti på JD ved kjøpe på felleskjøpet ved at man binder seg til å ta sjekk der en gang i året de tre første årenen som man må betale for (slik jeg forstod det). Så det er jo et stort pluss.

 

Fordelen med en så enkel traktor som NH er jo også det at det ikke er så mange ting som kan gå galt som på de som har mer duppeditter

 

Planen er jo å beholde traktoren i ca. 10 år, og så bytte den. Så selv om NH skulle tape seg mer i pris, håper jeg da at jeg er i en annen økonomisk situasjon der det tapet ikke har så mye å si. Tapet må jo fortsatt overstige de 60.000 som NH er billigere enn JD..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er såvisst ingen jd-fan, men jeg mener også at \&quot\;ny-statusen\&quot\; til JDen er verdt noe, du står i en noe bedre posisjon med mangelsbeføyelser på denne enn på TDen. Og er antatt brukstid 10 år så snakker vi bare 5000 ekstra i året.

 

klart at den eneste måten å få inntekt på i landbruket er å knipe kostnadene, og 50k spart er 50k tjent, men jeg har en meget sterk mistanke om at JDen her er den traktoren som gir både den beste føreropplevelsen og eieropplevelsen.

 

er det forresten noen som vet om 5M-serien til john deere er lagd i mannheim som en \&quot\;ekte\&quot\; europeisk deere, eller om dette er et antonio carraro-produkt som gamle 5015, og da antagelig samme traktor som nåværende mf 3600 og den nye claas elios? veit at 5G er fra carraro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Ser at \&quot\;littlegrey fergie\&quot\; refererer til en test gjort av det svenske tidsskriftet Tractorpower.

Dersom dette er en test gjort av Anders Nihlèn så er den ikke mer interessant enn en politisk partibrosjyre som deles ut rett før et valg. Anders Nihlèns tester kommer også i norske blader som \&quot\;Traktor\&quot\;. En test gjort av kun èn mann alene kan aldri bli rettferdig. Da er det hans egen personlige mening som avgjør. En slik test bør gjøres av 5-6 testsjåfører som turnerer mellom traktorene, og gir en samlet poengvurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M serien skal være lagd i Mannheim, de sa i hvert fall det på FK. Det er litt av en fabrikk, har kjørt forbi den noenganger da mamma bor i Mannheim halve året..

 

Det skal også komme en R serie som også skal være produsert i mannheim (http://www.deere.com/en_GB/info_fun/press_room/press_room/2008/nov/5r_series.html). og også i Italia tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 3 års garanti på JD,var nytt for meg. Koster sikkert flesk! Service/garantiavtale???

Betaler sikkert maskinskadeforsikring mange år på NH`n,for det du må betale for 3årsgaranti hos FK!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bestemt meg for TD90D nå, har snakket med naboer som har mye mer greie på traktor enn meg. De mener den passer bra til mitt bruk.

 

Takker for alle som har engasjert seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for en fiat 80-90 om du vil virkelig vi ha NH\'\'\'\'en. TD90 er bare en fiat med nytt skall, montert av lærlinger, men de gjort en elendig jobb når de sammen den sammen, og bytta hvisse deler. Dritkasse, må rote rundt for finne gira, okei okei 20-serien til JD er ikke god den heller men fin så lenger den funker :) (30-serien mye bedre).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere sammenligner en NH TDD med JD 5R serie blir da helt galt. I dette segmentet er det NH T5000 som er sammenlignbar. Dette er en god traktor og tror fremdeles det er kampanje på toppmoddelen T5060. Dog kommer det en ny T5070 ut på nyåret med sterkere transmisjon, bakaksel og løpfekraft. Yter 113hk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...