Gå til innhold

Hvilken traktor bør jeg velge?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal ta over gården fra svigers nå, og trenger da ny traktro siden den gamle Zetor 6245 fra 1986 har gjort sitt.

 

har fått tilbud på to traktorer,

den ene er brukt: New Holland TD90D 2007mod 456 timer

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=197...

med laster montert, snøskuffe, kjetting og hydraulisk toppstag så får jeg den til 303.000,-. eks. mva.

 

Har også fått tilbud på en ny traktor fra felleskjøpet, denne er ny, er den nye M serien som kommer

på markedet nå:

JD 5090M med JD 583 MSL Laster, euro2200 lettskuffe, trygg fast trac 7mm kjetting.

Denne får jeg for 349.600,- eks. mva.

 

Jeg kan nok få den første til rett under 300,000.

 

Hva mener dere?

Er det verdt det med ny med tanke på det første verditapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Skal ta over gården fra svigers nå, og trenger da ny traktro siden den gamle Zetor 6245 fra 1986 har gjort sitt.

 

har fått tilbud på to traktorer,

den ene er brukt: New Holland TD90D 2007mod 456 timer

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=197...

med laster montert, snøskuffe, kjetting og hydraulisk toppstag så får jeg den til 303.000,-. eks. mva.

 

Har også fått tilbud på en ny traktor fra felleskjøpet, denne er ny, er den nye M serien som kommer

på markedet nå:

JD 5090M med JD 583 MSL Laster, euro2200 lettskuffe, trygg fast trac 7mm kjetting.

Denne får jeg for 349.600,- eks. mva.

 

Jeg kan nok få den første til rett under 300,000.

 

Hva mener dere?

Er det verdt det med ny med tanke på det første verditapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg personleg ville fått pris på en ny valtra a-serie.. men viss du vil handle eit av dei alternativa du allerede har vore å lukta på, ville eg valgt john deeren utan tvil, både med tanke på verditap å tilbudet ellers, synes john deeren va rimelig i pris, mens new holland var i det absolutt dyreste laget, td serien til new holland er visst nok noko lisensproduserte greier frå tyrkia, der rust er eit stort problem.. men lykke til:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar.

Det eneste er at det ikke er noen som selger Valtra på Oppdal, men er jo så klart mulig å få tak i noe fra f.eks trondheim, frakt er vel ikke så dyrt. Men er kjekt å handel lokalt hvis det skjer noe..

 

Begynner å helle mot John Deere selv, selv om 50.000,- er en del i forskjell.. får tenke litt mer.

Ikke lett å være førstegangskjøper på traktor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddski_1
Storlismia selger vel Valtra. Ellers kan du spassere bort på Eik-senteret og kjøpe en 44xx MF som er samme som A-valtraen. Du er i tillegg sikret god service der. Vet ikke hvordan det er på smia, men regner med at du får god oppfølging der også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp new holland,begrunet at det er en vellprøvd traktor i fra jesi fabrikken i italia.Og dessuten er det tross alt den beste servicen på ak oppdal.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storlismia har i hvert fall service på valtra, jeg er ikke sikker på om de selger nye også. De selger brukte. tenkte meg på Eik og Smia i morgen, har vært på Røstad og FK i dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hold deg unna TDD serien fra NH eller JX fra CaseIH, det er samme røkla fra Tyrkia, Zetor er mye bedre pr idag,

 

sjekk også claas, de kjører kampanje på 289 + laster ca 65\'\'\'\' = 354\'\'\'\' for en 90 hester med vendegir og hurtiggir.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JD-en har \&quot\;16/16 Power Reverser, venstrehånds el. vendegir\&quot\; er kløtsjfritt vendegir

 

På TD90D er det vel mekanisk vendegir. Den har tre instillinger \&quot\;høy, middels og lavgir\&quot\; og fire gir på hver. Er god gammeldags girspake i denne, er jo godt vant til det fra Zetorn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1

Ingen tvil\;JD lenge før NH. Jeg ville valgt JD 5090M før jeg ville valgt Valtra A. Skal du kjøre Valtra, så må du opp på N-serien, men da er prisen også mye høyere enn dine tilbud.

 

350.000 for en ny JD 5090M høres bra ut, men jeg ville valgt Ålø eller Trima laster i stedet for JD laster(Ålø er ca.5000 kr dyrere enn Trima, men de er helt like). Pass uansett på å få kombinert SMS og Euro innfestning på lasteren.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt vanskelig dette, både for og imot. Men kanskje sterkest meniger mot TD90D.

Blir også lommebok som avgjør da det er mange andre utgifter ved overtakelsen av gården som: innredning i sauefjøset, pluss reparasjon av tak på huset som også blir i overkant av 300.000,-. pluss fiks av dårlig grunnmur på huset, plus pluss pluss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må for guds skyld ikke kjøp claas.John deere høre bra ut,men er den ikke litt fersk på markede enda.Barnesykdomer og osv.Har kjørt deere i mange år,har gått over til newholland og angrer slettes ikke på det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NH_5070_1
TD 90 D er ikkje lagt i Tyrkia men i Jesi i Italia, eg har vert på fabrikken å sett det med egne øyne. Vi har to stykker å er godt fornøyd med dei enkel og grei traktor som alle kan sette seg inni å kjøre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1

JD 5090 er vel egentlig ikke ny. Bare en omdøpt 5020 som har vært noen år nå, og blant annet solgt veldig mange modeller.

Når det gjelder barnesykdommer tror jeg ikke det er noe å bekymre seg over da den er enda enklere med mekansk hydraulikk.

Sikkert noen ihuga JD fan som kan fortelle mer om den.

Tror det er enkel og driftsikker traktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at deere har kommet med en enklere model er jo ganske enkel,det er jo tross alt newholland t5000 som er europas mest solgte traktormodelen i denne hk gruppen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5M-serien er kun eksteriørt den samme som 5020. Den har ikke helramme, men halvramme. Den har transmisjon/bakende fra en serie som tidligere har vært levert i bla. USA(5025?!?). Den har to girstenger og mangler clutchfritt hurtiggir, bortsett fra 32/16 transmisjonen som har ett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

td er jo nhs gammeldagse billigmodell uten kløtsjfritt vendegir eller andre bekvemeligheter, denne og en zetor ble testet av svenske traktor power for noen år tilbake, og nhen fikk ikke direkete gode kritikker. da er nok JDen vesentlig mer moderne og brukervennlig.

 

greit å fremheve at NHen er velprøvd teknologi skrudd sammen i jesi, men er ikke det det samme som å si at du får en fiat 80-90?

 

50 000 i mellomlegg er mye spenn, men husk at denne maskina skal du kanskje ha i 20 år framover, og da er en trivligere arbeidsplass en god investering. ganske sikker på at verditapet er mindre på JDen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikke høre i dag at jeg kunne ha Trima 2+ lasteren på TD90D, og da kom prisen ned i 293.000,- eks.mva.

Blir en enda bedre grunn til å gå for denne, har den hjemme i dag på prøve. Godt fornøyd så langt. Tror jeg går for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jd m er ein utprøvd traktor. har stått ein del om den i fagblad i det siste, so der finn du svar på ein heil del. 16/16 transmisjonen har kløtchfritt vendegaer. du kan vel sikkert få den med ein mindre og billegare lastar og? eg ville i alle fall prøvekjørt jd`en og før eg hadde bestemt meg! 50 000 på 20 år er 2500 pr år \;) men ser poenget med at det kan bli mykje på ein gong, men da e dumt å angre etterpå og.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og Huff, det er en av de enkleste traktorene som finnes.

 

Ville heller kjøpt en brukt TLA eller JXU med 2000 t til 260\'\'\'\' da får du traktor for pengene og ikke støypejern fra østen.

 

Skal du bruke den aktivt er det ikke traktor, men til litt brøyting er den vel ok nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd begge to i praktisk arbeid ennå da? hvis du ikke selv opplever en praktisk forskjell i komfort og ytelse kan du jo gå for den billigste, men jeg tror fortsatt den grønne er greiere å selge om noen år.

 

skal du først ha enkelt og helmekanisk som TD er tror jeg i likhet med innlegget ovenfor at en mf 4455 er en vel så solid og betraktelig sterkere maskin hvis den matcher NHen på pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...