Gå til innhold

Valtra på Topp i oktober!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Valtra klatrer til topps på regstatistikk i okt! Med den nye trinnløse girkassen og 5 års fabrikkgaranti ser det ut som Valtra har mye godt i vente framover. Virker svært lovende den nye kassen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valtra klatrer til topps på regstatistikk i okt! Med den nye trinnløse girkassen og 5 års fabrikkgaranti ser det ut som Valtra har mye godt i vente framover. Virker svært lovende den nye kassen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathias_1
Ville ikke hvert for \&quot\;høy på pæra\&quot\; helt enda, når ting er helt nyutviklet, som i dette tilfelle en helt ny kasse. Så skal man ikke se bort ifra at det dukker opp en og annen barnesykdom. Men dette gjelder jo alle merker, og det blir jo utbedra etterhvert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å lage skår i valtraentusiastenes glede, men den topplasseringen tror jeg er en meget midlertidig affære som ene og alene skylder at folk har holdt igjen sine valtrakjøp de tre-fire foregående måneder i vente på nye transmisjoner.

 

valtra med de nye gira er nok flotte greier det, men de blir gjennomgående veldig dyre( det er de med gammel transmisjon også)og det er vanskelig å se for seg noen varig topplasering.

 

A-serien er den eneste noenlunde prisgunstige valtraen, og selv om den på mange måter er en supertraktor ( bla nesten ikke effekttap til hjula) er det vel ikke mange som velger denne som hovedtraktor i dag. en ny A serie ville være en spennende nyhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Valtra kommer nok til å holde seg i toppskiktet, om der er på toppen eller ikke betyr lite. Veit det er solgt mange av de nye og veldig mange som skal leveres i de neste mnd.

Har vært på et par lanseringer nå og set på reaksjonen til personene som har prøvd de nye Direct traktorene, de smiler som regel fra øre til øre. Dette gjelder folk som kjører alle merker, og flere av dem kan tenke seg å bytte ti valtra.

Er valtraen dyr? må jo sammenligne med fendt, CNH, MF og JD, veit listeprisen på flere av disse ligger over 100 tusen over valtra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Ikke for å pisse så alt for mye i Valtrabassenget, men hytta på A-serien minner vel mer om en utedass, enn en arbeidsplass! Valtra er vel nå den eneste traktoren i verden som enda har stående pedaler opp gjennom hyttegulvet. Selv Belarus har vel nå hengende pedaler! Men jeg er enig med trådstarter at Valtra har noe på gang med den nye trinnløskassen. Jeg ser frem til å få prøvekjørt den nye Versuen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel JD som er skyhøye i pris nå om dagen, er vel derfor de taper mye nå... men det er bare å få pris av selger, nettopris, og sammenligne selv, men det må vere med \&quot\;likt\&quot\; utstyr som Rune skriver, så kommer Valtra sin 5 års fabrikkgaranti..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når valtra nå får vario-kasse er det en perfekt traktor\; kvalitet, komfort, motor, transmisjon, hydraulikk og service.

Det er selvfølgelig vanskelig å spå markedsandeler men tipper at valtra etterhvert vil ligge mellom 25-30% som i våre naboland Sverige og finland.

Pr dags dato er det ikke noen merker som kan sammenlignes med valtra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Det er riktig at mange har ventet med Valtra-handel i påvente av ny transmisjon. Men det er ikke levert så mange Valtra\'\'\'\'er enda med nye transmisjoner. Det er visst skrevet kontrakter på mange, men det er et svært begrenset antall å oppdrive foreløpig. Derfor tror jeg faktisk Valtra vil holde seg høyt oppe også de neste månedene, når de bestilte traktorene begynner å komme.

 

Ikke bare prisen på nytraktoren teller, men også innbytteprisen på den gamle......

Det er jo mellomlaget som avgjør hva du faktisk betaler ved traktorbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at Valtra gjør det bra om dagen.. Men den beste trinnløse heter Case IH Puma CVX og er nå kåret til årets traktor i Danmark med drøye 31% av stemmene! GO RED!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

\&quot\;ingen andre merker som kan samenlignes med valtra\&quot\;???

 

hvorfor det om jeg tør spørre?

 

fin traktor for all del, men at de har veldig mye som mf, jd et.al. ikke har tviler jeg på, måtte være retarderen det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest County_1
Valtra når aldri særlig over 20%. Jobba selv i Valtra Norge fra oppstarten med direktesalg i 2001. Da hadde ledelsen ambisjoner om 25%. Men deres drift var ikke god nok. Enda dårligere er det i dag, med Lantmannen Maskin. Er pr i dag kunde hos dem, men det er et tidsspørsmål. Kun enkelte servicefolk jeg forholder meg til. Det er et firma uten kultur å struktur. Beklagelig, traktorene er bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
LMB-selgerne er jo helt gale etter å få ut traktorer. Tidligere \&quot\;ga\&quot\; de bort Claas\'\'\'\'er i stor stil, og nå skjer det samme med Valtra\'\'\'\'en? Jeg undres jeg da, da jeg bytta ut min NH TS 110 var den over 100 000 mere verd hos LMB enn hos A-K og FK, så det kan ligge moe mere bak. Men det ble NH TSA til slutt da, angrer ikke på det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1

Heia Valtra!

Mener bestemt å huske at Valtra registrert flest i juli også.

Da vi kjøpte N92 i sommer var egntlig MF 5445 billigst, men når du måtte kjøpe service og betale for 5 års garanti, ble prisene like. Da var ikke jeg i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...