Gå til innhold

Gear kasse problem fiat 45-66


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Traktoren min hopper ut av 3 og 4 gear. Da man setter den i gear kjenner man att den ikke går i lås. Helt forskjellig fra 1 og 2 gear. Er den ikke i belastning hele tiden detter den ut av gear. Har noen noe tipps? Noen sykdommer på disse kassene fra fiat?

MVH

Lage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Traktoren min hopper ut av 3 og 4 gear. Da man setter den i gear kjenner man att den ikke går i lås. Helt forskjellig fra 1 og 2 gear. Er den ikke i belastning hele tiden detter den ut av gear. Har noen noe tipps? Noen sykdommer på disse kassene fra fiat?

MVH

Lage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove_Bonde_1

Probleme kan vere enkelt,det er ein låsekule med fjør på akslingen som skiftegaffelen sår på og der kan fjøra vere knekt eller kula slete dette er lett og demontere for innspeksjon,ta ut matta over gearkassa,ta vekk deksle over gearkassa i øverste kant på høgre side av gearkassa er det ei skrue som held fjøra og kula på plass.

Det er mest sannsynleg her probleme er.

Det kan over hode ikkje sammenlikknast med MF probleme med fjøra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Plukket av lokket på kassa sent i går kveld alerede for inspeksjon. Hytta står på gulvet så det var god plass. Fant 13 mm skruene og jada. der var fjera tvers av. Ny kommer i morgen. Takk for tipps. Bare jeg får retta og lakert hytta nå, så er n god som gull..

 

MVH

Lage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...