Gå til innhold

newholland ts 100


schilter_1

Anbefalte innlegg

Kjøp heller en Ford / NewHolland 6640 / 7740.

Lavere, smalere panser og bedre ergonomi i hytta. Ellers stort sett samme traktoren.

De er fra -92-98. Hadde en 6640 Turbo, den er savnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt kjøpt en TL100 i stedet. Dette er ordentlig, italiensk Fiat med lite kluss! Har selv en slik og en TL100A. Tipper du får en som er et par år nyere enn TS100. Om du trenger mer krefter er det bare å få en mekaniker til å stille på litt.

Min har gått 4000t og er fra 1999. Det eneste jeg har byttet er en simmering i sluttdrevet på den ene siden foran + en bryter til varmeapparatet. Solid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS 100 er vel stort sett samme traktor som 7740, men med nyere look på panseret og ellers ingen større forandringer. Har hørt fra gamle ford klanen at dette er gosaker. . Dette er vel hakket større, mer komfortabel og mer \&quot\;grom\&quot\; traktor enn TL.

Min mening om TL er topp kvalitet, enkel og grei, for dårlig på komfort.

TS hadde vel også samme hytte som 7740. Må ikke forveksles med TS 100 A som kom samtidig med Case MXU med helt ny hytte.

Har ikke inntrykk av at TL har bedre kvalitet enn 7740. når da TS er samme som 7740, har du ingen ting og frykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ts\'\'\'\'en er godt vedlikehold å du får den for ein grei penge så slå til på den, har ein kammerat som hadde ein makan for noen år tilbake å han var godt fornøyd. Tror ikkje du har noe å frykte her.

Men hold deg for guds skyld unna tl\'\'\'\'en om du ønsker eit snev av komfort.. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7740 og TS er Fordkonstruksjoner. L, TL og TL-A er Fiatkonstruksjoner.

Forden har bedre komfort, men Fiat er bedre kjent for driftsikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjørt TS, men det er vel mer elektronikk og mer som kan gå i stykker enn på TL? Personlig synes jeg det er flott å skyve en spak bakover når toppstaget skal ut i stedet for å vri på en bryter.

At TL har dårlig komfort er jeg ikke enig i. Fiats Lift-o-matic fungerer utmerket. Aircondition, vendegir og luftsete er flott. Til \&quot\;vanlig\&quot\; bruk er den mer enn god nok etter mitt skjønn.

Finner du en TS til en god pris så er det sikkert veldig bra! Gamle Fiatkjørere vil jo gjerne ha en italiensk CNH...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...