Gå til innhold

Fendt 412


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. jeg skal kjøpe meg en ny traktor til vinter, og jeg har sett på en fendt 412 2004 modell. traktoren har gått ca. 3000 timer. Men før jeg kjøper så vil jeg gjerne høre negative og positive ting med denne traktoren. (Vil helst finne ut om det er en driftssikker traktor). Takker for svar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. jeg skal kjøpe meg en ny traktor til vinter, og jeg har sett på en fendt 412 2004 modell. traktoren har gått ca. 3000 timer. Men før jeg kjøper så vil jeg gjerne høre negative og positive ting med denne traktoren. (Vil helst finne ut om det er en driftssikker traktor). Takker for svar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Vi kjøpte en 412 for omtrent et år siden, 2003 model gått 4000timer. Den går for det meste med slåmaskin og rive samt noe brøyting. Ellers er det vanlig gårdsdrift og noen timer forran dumperhenger har det også blitt.

Tidlig fikk vi sensor feil i transmisjonen men da service folkene kom var selvfølgelig alt ok. Vi har også skiftet en sensor i forbindelse med ekstern hydraulikk.

Ellers har det meste fungert bra, bank i bordet.

Vi synes kanskje den er noe vinglete på veien/rattet uten belastning bak. Virker mye mer stabil når du har noe i trepunkten.

Ellers så liker vi traktoren og transmisjonen godt. Stille og rolig i hytta, enkel og grei betjening av transmisjonen med variospaken. Kanskje noe enkel betjening av ekstern hydraulikk, men det virker og jeg personlig liker det bra.

Låsing av trekkstengene er også en patent fendt bruker som jeg liker og synes fungerer godt for oss.

 

Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Vår bruker ca 10-11 liter på slåing innklusiv transporten. Da kjører vi på ca 1950o/min. Blir litt for sløv i bakkene hvis vi kjører på økonomi synes jeg. På raking og lettere arbeid en god del mindre, jeg vil anta 6-7 liter kanskje. Men det blir litt gjetting da det er veldig skjelden at vi \&quot\;raker en hel tank\&quot\; og dermed blir det vanskelig å finne eksakte tall for det.

Vi måler ved å fylle opp tanken og se hvor mange timer traktoren er gått siden forrige fylling.

Vi har også en Valtra 6850 (125 hk) som har et ganske likt forbruk på slåing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1
Jeg har en 412 kjøpt ny i 2006, som nå har gått ca. 1600 timer. Den har fungert veldig bra uten noen feil. Om den passer for ditt bruk kommer jo an på hva du skal bruke den til, men etter min mening er det en meget god jordbrukstraktor. Den er god å kjøre både på jorde og vei. Det er ikke TMS på disse, det kom på oppgraderingen som kom etter at jeg kjøpte min.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener tms er den såkalte kjørepedal-modusen der motor og girkasse samarbeider etter innstillingene som er satt i varioskjermen, div. fra eco til power, da skal man kunne gi gass og resten ordner seg selv...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Tm120_1
så lenge d står fendt farmer 412 vario på panseret så er d ikkje mulig å få TMS på dei. men den nye 400- serien har det. (COM III)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært enklere om folk holdt seg til ett brukernavn! Eller hva Fendt! Fenndt! Caseih! Er ikke du en og samme person?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...