Gå til innhold

skrupigg eller skyte permanent pigg på helårs dekk??


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er vel ulovlig å kjøre med pigga dekk om sommeren, men traktoren min kommer til å gå kun i litt jordbruk, nesten ikke veikjøring på sommerhalvåret. Blir for dyrt for meg å kjøpe 1 sett med dekk til vinterkjøring(brøyting og strøing) Og de dekkene jeg har på nå er 650 og 540 foran. Brede brøytedekk men det får gå. Har lettkjetting til bakdekkene. Noen "proffer" sier at å skyte inn pigg i dekk og ha de i året rundt er det billigste og lureste. Andre sier permanent pigg vil "ete" seg vei inn i dekket og tilslutt punktere. De sier skrupigg er det beste. Noen som har synspunkter på dette? Vet heller ikke ant pigg jeg skal ha i ribbene? Noen sier annenhver ribb andre sier i hver ribb, noen synspunkter?

 

På forhånd takker jeg for svar

 

Mvh

 

Snømannen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Hei

 

Er vel ulovlig å kjøre med pigga dekk om sommeren, men traktoren min kommer til å gå kun i litt jordbruk, nesten ikke veikjøring på sommerhalvåret. Blir for dyrt for meg å kjøpe 1 sett med dekk til vinterkjøring(brøyting og strøing) Og de dekkene jeg har på nå er 650 og 540 foran. Brede brøytedekk men det får gå. Har lettkjetting til bakdekkene. Noen \&quot\;proffer\&quot\; sier at å skyte inn pigg i dekk og ha de i året rundt er det billigste og lureste. Andre sier permanent pigg vil \&quot\;ete\&quot\; seg vei inn i dekket og tilslutt punktere. De sier skrupigg er det beste. Noen som har synspunkter på dette? Vet heller ikke ant pigg jeg skal ha i ribbene? Noen sier annenhver ribb andre sier i hver ribb, noen synspunkter?

 

På forhånd takker jeg for svar

 

Mvh

 

Snømannen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Markus

Hvor mange ganger kan man skru ut og inn piggen??? kan man skru inn piggen i de samme hullene som de satt i før? Pris??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...
Gjest ameldal_1

Ikke kjøp skrupigger fra FK ihvertfall!!! Skyt heller inn pigger i traktor dekkene eller industrihjula. Skal du bruke de på traktorhjul, vil jeg si det fungerer best på Pirelli, eller Trelleborg som det heter nå, men fungerer også på Continental, men Pirelli er best når det gjelder vanlige traktordekk!

Har dårlig erfaring med å skyte pigg i Michelin, skulle nesten tro de er smurt inn i olje når man kjører på glatt føre...

Men som sagt, er vel egentlig ikke så bra å bli stoppet med pigg i traktorhjula, da blir det sannsynligvis bot, men har aldri hørt om noen som har blitt stoppet pga det. \;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...