Gå til innhold

Masey Ferguson 675 turbo


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal muligens kjøpe meg en MF 675 turbo m/laster , og skal i vei å se på denne.

Skal brukes mest til snøbrøyting og rundballeløfting. Kjenner ikke så godt til MF fra før. Er dette en solid traktor eller har den noen kjente svakheter?

Traktoren er 86 modell og har gått ca 5500 timer. Det sitter en Bergsjø laster på den. Hva er fornuftig pris på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sundte_1

Skal muligens kjøpe meg en MF 675 turbo m/laster , og skal i vei å se på denne.

Skal brukes mest til snøbrøyting og rundballeløfting. Kjenner ikke så godt til MF fra før. Er dette en solid traktor eller har den noen kjente svakheter?

Traktoren er 86 modell og har gått ca 5500 timer. Det sitter en Bergsjø laster på den. Hva er fornuftig pris på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, dette er jo gammel men ikke spes. god maskin. Så svar på ditt siste spsm bør bli. så lite som overhode mulig. Men et tips er å ta en titt på finn for å sjekke prisen.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

At MF 675 er en bunnsolid sliter synes jeg nå er å overdrive sterkt. Den hadde riktignok mindre trøbbel enn 3000-serien som kom etterpå, men noen uslitelig maskin er det slett ikke....

Motorene er tungstartede i kulda, bruker ofte olje, balansevektene har lett for å havarere så oljetrykket forsvinner. Framakslingen har litt svake kingbolter ved lasterkjøring, og opphengsbukkene for akslingen har lett for å bli slitte så du får oljelekkasje rundt mellomakslingen. Det elektriske anlegget i hytta det også mye trøbbel med, spesielt hvis de har gått i gjødsel eller vegsalt. Kløtsjen er ofte tung å trå ned, hvis hjelpefjær systemet under gulvet er utslitt. De har heller ikke hurtiggear. Men hvis du liker 600-serien så er 86-modellen det beste valget, siden de har elektrisk innkobling av 4WD og en bedre håndbrekkspak på venstre sida. 600-serie etter 1984 har også kortere nese og sperre i framakselen. Førerhytta er trivelig med OK plass, men girstengene modt i gulvet hører jo 70-tallet til. Hydraulikk ytelsen til frontlaster er bra til å være så gammel siden du kan koble sammen pumpene. Men hvis du må bytte pumpe så må traktoren deles tvers av midt under hyttegulvet!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jd6920premium_1
har en 84 massey 675 turbo 2wd.. har ingen problemer som han ovenfor mener.. har også hurtig-gir. den yter 100-110 hk å går over 40km/h
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

En 675 2wd som går i over 40 km/t? Det tror jeg hva jeg vil om.

Da er det i allefall satt på den ekstremt store dekk og skrudd opp turtall. Hvis det er en powershift på den som kan brukes uten å kløtsje (Multi-Power) så er traktoren bruktimportert. EIK anså multipoweren som farlig i nedoverbakker og tok ikke den inn til Norge. Legg merke til en ca 10 cm lang vertikal spalte i dashbordet foran gearstengene. Den er til MultiPower spaken. Forstillinga på en 2wd MF er dessuten livsfarlig å kjøre fortere enn 25 km/t med. De 690 og 675 jeg kjørte gikk i følge Hardi-computeren såvidt over 32 km/t. Farten var nøyaktig utregnet med stoppeklokke mellom 500 meters distansestolpene langs riksvegen. (GPS var ikke oppfunnet enda.) Jeg jobbet to sesonger på en gård for over 20 år siden hvor eieren dessverre var MF-fantast. De åra er grunnlaget for at jeg fremdeles ikke liker MF, men en pen 600-serie er en helt OK traktor for de som liker dem. Vi må også huske at de fleste 600-serier nå er 25 år gamle, så det er vanskelig å finne noe prakteksemplar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arti trå! det stemmer nokk det meste her.har hatt 2-699 og 2-690 igjenom tiden her,har fortsatt en 690 som sprøyte traktor savner ac på lange varme sommer dager ellers trives jeg veldig godt i den.

Den ble kjøpt ny i 87 og har altid blitt holst rein å stått inne så jeg trur den går i 20 år til.Det med startvansker ble bedre her da vi justerte 2 trinns klutchen?.men har altid på motorvarmer alikevel så det er ikke noe problem.

Skal du kjøpe en eldre traktor så er det jo hvordan den er behandlet og om eier har skifta olje og filter samt smurt som er avgjørende om den er bra eller dårlig-men det gjelder alle merker!

løft opp lodd eller redskap bak å slå over spaken for samenkoling av hydrualikken så er den rask og sterk med laster,traff en bonde som fortsatt kjørte sin 1984 mod med 7300 t som ikke viste om den spaken han ble overaska!(det var i sommer)

prisene er nokk som tidligere nevnt men helhetsinntrykket avgjør om det er bunn eller topp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 86mod 4wd og synes det er en knalltraktor, aldri satt en fot feil, god å kjøre, smidig og liten nok til det meste, men sterk nok til det meste også.

 

et negativt punkt er at no-spin foraksling kanksje ikke er blant de sterkeste, og laster kan da utgjøre et problem. også bare en styresylinder her, så den kan bli litt tungstyrt med laster.

 

se opp for hytterust, 600-seriens største fiende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har en 675 84 eller 85 mod! Sitter er trima 340 laster på denne og er kjempefornøyd med traktoren. Ja forutenom rusten som er endel av! Lurer på hvor den spaken er som man kobler sammen hydraulikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spaker til å koble sammen hydraulikkpumpene sitter på høgre skjerm,rett ut for dybdereguleringshendelen når den er nede. Sitter da berre ein spak/hendel på høgre skjerm.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes også det er fine traktorer, om du løfter spaken opp-bakover,så slutter 3 punkten å virke da er det den rette spaken!-på de jeg har hatt så har det værtfølgende på høyre side :3 punkt, en til krokløsern ,og 2 til utvendig hydrualikk m skruhjul under ,samt den fine spaken til sammenkoblinga.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retting,ser etterpå at det vart ein skrivefeil hjå meg. Skal stå spaken til å koble sammen,ikkje spaker som eg ved ein tastefeil skreiv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...