Gå til innhold

Diverse 6020 Premium...


Gjest

Anbefalte innlegg

Tror jeg har type 200 ventiler på hydraulikkuttakene på 6320`n min. Jeg kan vri den svarte knotten på hvert uttak og da velger jeg om spaken skal stå og gi olje eller fjære tilbake til nøytral. Er det slik at det må være type 300 ventiler for at de skal ha såkalt kick- back til nøytralstilling når slåmaskinen har løftet seg helt opp for eksempel?

 

Traktorkontor/oppbevaringsboks:

Er de som passer i 6020 lik som de som sitter i 6030 på venstre skjerm inne i hytta? Jeg har ingenting i min.

 

Styring:

Veldig fornøyd med svingradiusen, men 4,5 runder på rattet fra ytterpunktene høyre og venstre er litt mye synes jeg. Føler at når jeg skal ha en helt vanlig sving i tunet så beveger hjulene seg for få grader pr. runde på rattet. Går det an å øke oljedoseringen til styresylindrene eller noe i den duren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1

Tror jeg har type 200 ventiler på hydraulikkuttakene på 6320`n min. Jeg kan vri den svarte knotten på hvert uttak og da velger jeg om spaken skal stå og gi olje eller fjære tilbake til nøytral. Er det slik at det må være type 300 ventiler for at de skal ha såkalt kick- back til nøytralstilling når slåmaskinen har løftet seg helt opp for eksempel?

 

Traktorkontor/oppbevaringsboks:

Er de som passer i 6020 lik som de som sitter i 6030 på venstre skjerm inne i hytta? Jeg har ingenting i min.

 

Styring:

Veldig fornøyd med svingradiusen, men 4,5 runder på rattet fra ytterpunktene høyre og venstre er litt mye synes jeg. Føler at når jeg skal ha en helt vanlig sving i tunet så beveger hjulene seg for få grader pr. runde på rattet. Går det an å øke oljedoseringen til styresylindrene eller noe i den duren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder traktorkontoret, så er det vel samme kofferten som sitter i både 20 og 30 serien - men innfestninga er ulik.

På 30 serien er det kjøleskap under kofferten, på 20 serien er innfestingen skrudd rett ned i skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ValtraN92 skrev: \&quot\;Går det an å øke oljedoseringen til styresylindrene eller noe i den duren? \&quot\;

 

Det går nok forsåvidt an, men det er ikke snakk om bare en parameter i en styreenhet som skal endres, du må i tilfelle bytte hele orbitrolventilen, eller i alle fall deler av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1
Traktorkontoret/kofferten er ikke den jeg er mest interresseert i, det er helst oppbevaringsboksen til 6030 serien med lokk jeg vil ha. I 20 serien fungerer vel forsåvidt kofferten som et lokk. I 30 serien kan man velge om boksen under skal være kjøleskap eller ikke. Men er det noen som vet om skjermene/hyttene er helt like på de to seriene? (Slik at jeg kan skrue boksen fra 30 serien (gjerne med kjøleskap) fast i min 6320).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1
Diskuterte med selger og konkluderte med at 6030 standard er lik 6020 premium. 6030 standard og premium hadde like artikkelnummer i skreddersømmen på oppbevaringsboksen, og derfor bestilte jeg boksen som sitter i 6030 premium til 1700 NOK. Håper den passer. :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1

Har sjekket hvordan styringa er på en 6220 SE 2006 mod, helt perfekt dosert, litt under 3 runder fra ytterpunkt høyre til ytterpunkt venstre mot 4,5 runder på min 6320 Premium produsert i 2005. Er det noen andre med liknende modeller som vil sjekke sine? Servicemann syntes også dette var rart, da min premium sannsynligvis har minst like stor oljepumpe som på SE som har \&quot\;stor\&quot\; pumpe på 65 liter. Jeg har nok ikke den aller største pumpa på min 6320 Premium. Kommentarer?

Finnes det forskjellige orbitrolventiler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1
Rune: Det høres logisk ut, men er det ikke underlig at to relativt like 4-sylindra traktorer kan ha så forskjellig styring? Min 6320 Premium er importert fra England, mens 6220 SE ble kjøpt fra Fk. Det burde vel heller ikke hatt noe å si....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...