Gå til innhold

Deutz - Kvalitet?


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer ulike traktorer, og ser at det er gode kampanjer på blandt annet agrofarm 420. Har og funnet ett par brukte Deutz''''r til en grei penge. Hvordan er kvaliteten på disse? Rundt her jeg bor får dem veldig skryt, men snakker vi John Deere kvalitet ? Erfaringer?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer ulike traktorer, og ser at det er gode kampanjer på blandt annet agrofarm 420. Har og funnet ett par brukte Deutz\'\'\'\'r til en grei penge. Hvordan er kvaliteten på disse? Rundt her jeg bor får dem veldig skryt, men snakker vi John Deere kvalitet ? Erfaringer?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt agrotron siden 2002.. har for øyeblikket 2stk en 2010 og en 2003 modell. den første som vi kjøpte ny i 02 (agrotron 135)hadde 7000 feilfrie timer, men da røyk ett lager i firehjulstrekket. 03 modellen (agrotron 115) har nå 6700 timer på telleren og det eneste som er gjort på den er topp pakning på 6200 timer.

2010 modellen (m620) har så langt 1600 timer uten noen problemer.

vi er kjempefornøyd med deutz og har ingen problemer med å anbefale det til andre. den ligger utifra vår erfaring noen hakk over john deere. men det er jo selvfølgelig flere ting som spiller inn. nærhet til verksted, service osv osv

vi har også ferguson og er fornøyd med det også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TTV620_1

Har sjølv kjørt Deutz siden 1994, å det er ikke noe å si på kvaliteten på de.

Har hatt driftstans en gang i løpet av desse åra, å det var lyn nedslag i traktoren slik at alle elektronikk enheter røk.

 

Kjører Deutz TTV 620 og TTV430 i dag. Kjempe traktorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TTV 620: Hvilken årsmodell er TTV 620`en din?

Har sett litt på TTV 610/620. Årsmodell 2010.

Skal bruke den til vanlig gårdsarbeid samt brøyting på kommunale veger. Har traktorer fra før, men ikke trinnløs.

Er du fornøyd med TTV 620`en din? Trinnløs er vel ypperleg til slikt arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med Deutz siden tidlig 70 tall er er ubetinget positiv:

*De er veldig gjerrige på drivstoff, dette gjelder alle modeller. (Se oversikt hos www.nihlenteknik.se)

*Driftssikre. (Egentlig bare MK1 som har vært problembarn, som jo var en prototype som ble sluppet for tidlig på markedet i forbindelse SAME gruppen sin overtagelse av Deutz Fahr fra KHD.)

*Fantasisk oversyn fra hytta, men dette var faktisk bedre på de eldre agrotron modellene ( MK1). De burde senke snuten igjen!

*De nye modellene er kompakte og smidige samenlignet med andre traktorer - og i særdeleshet er Agrofarm det.

*Agrofarm er egentlig en Same med deutz motor. Fordelen er som sagt smidighet og god sving. (Der er ikke gammel tysk deutz noe særlig).

*Modellene uten trinnløs transmisjon synes jeg begynner å få en litt umoderne transmisjon. Men TTV er topp!

*De er enkel å forstå og å bruke.

 

Angående Agrofarm 420 har jeg ikke erfaringer, men som sagt er de simidige, har stor motor iforhold til størrelsen og vekten.

Prisen varierer mye fra den enkle versjonen via profiline og til TTV(Trinnløs). Tror en profiline versjon uten trinnløskasse er mye traktor for pengene, skal nok lete lenge etter en likegodt utstyrt traktor i den størrelsen.

 

Jeg tror ikke du blir skuffet kvalitetsmessig, det store ankepunktet for deutz har rett og slett vært forhandler nettet, men dette har bedret seg etter HCP tok over - ihvertfall i deler av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

agrofarm 430 profiline ligger likt i pris med ttv`n fordi det er kampanje på ttv (rundt550K ink trac lift lastar). 420standard (410K med lastar) veger 4tonn +lastaren, mens profi og ttv er noko tyngre, nærmara 5 hvis eg ikkje hugsar feil. Har ingen erfaring med desse traktorane sjølv, men drøymer om ein agrofarm standard....eller profiline......elller ttv......med lastar...... Tilbake til verkligheita så trur eg standard utgaven gir mest for pengane, hvis ein ikkje MÅ ha 3 trinns powershift eller trinnlaust...... Den har iallfall meir ekstra utstyr som standard (A/C, pass.sete etc...)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...