Gå til innhold

Traktor kjøp


Gjest

Anbefalte innlegg

Heihei, vurderer å kjøpe nyere traktor nå.

Legge i mellom 200 og 300.000,-

Men så mener jeg å huske att det var noe dritt med girkassene på Massey Euroline eller dynashift eller noe slikt? Husker jeg rett?

 

Kom gjerne med forslag til traktor! Skal brukse til brøyting, skogsdrift og div andre småting.

Helst rundt eller nyere enn 2000mod.

Rundt 100hk og laster er et møst :D

 

Mvh Meg :)

 

Håper og takker for svar.

 

(skrevet litt i all hast dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, vurderer å kjøpe nyere traktor nå.

Legge i mellom 200 og 300.000,-

Men så mener jeg å huske att det var noe dritt med girkassene på Massey Euroline eller dynashift eller noe slikt? Husker jeg rett?

 

Kom gjerne med forslag til traktor! Skal brukse til brøyting, skogsdrift og div andre småting.

Helst rundt eller nyere enn 2000mod.

Rundt 100hk og laster er et møst :D

 

Mvh Meg :)

 

Håper og takker for svar.

 

(skrevet litt i all hast dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til, hvor mange timer bør jeg egentlig holde meg under? Prøver å sikte meg inn på de under 5000 jeg da men? Også er det jo greiest med vendgiret ved rattet :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du må kikke på en Valtra 6550 Hitech. Kløtsjfritt vendegir på ratt, ingen slår den i skogen, diesel tank i ramma, 105 hk. ligger fra 260 - 300 tusen med laster 3-5000 timer, driftsikker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MacJoJo

Fikk dette tilbudet fra AK på Fannrem, prisen er før pruting:

 

****

\&quot\;Case IH JX 80

80 hk Motorvarmer

40 km med mekanisk vendegir 12/12 gir

61 L hydraulikk løftekraft 3000kg 2stk dobbelvirkende tipputak

Kraftuttak pto 540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MacJoJo

Case IH JX 80

80 hk Motorvarmer

40 km med mekanisk vendegir 12/12 gir

61 L hydraulikk løftekraft 3000kg 2stk dobbelvirkende tipputak

Kraftuttak pto 540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MacJoJo

Hmm, var det \&quot\;minusen\&quot\; mellom 540 og 750 den ikke tålte tro?

 

 

 

 

Case IH JX 80

80 hk Motorvarmer

40 km med mekanisk vendegir 12/12 gir

61 L hydraulikk løftekraft 3000kg 2stk dobbelvirkende tipputak

Kraftuttak pto 540 og 750

Trima +3 laster med demper og 3.funsjon

 

Listepris på dette utstyret er 397 000.- + mva

 

Tilbudspris levert gården 335 000.- + mva

 

 

 

 

Beklager at det ble en del poster her.....

 

Dette er da en ny traktor, noe som vel er bedre enn en gammel traktor med flere tusen timer på meteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du skal kjøpe en traktor med bare 540 pto (hvis dette er riktig), dette er altfor lite på en så dyr traktor. Minst 2 hastigheter, eller helst enda flere , bør være et krav.

Gå for den type valtra som en annen her oppgir, det er en kanon traktor til det meste og spesielt i skogen.

Dessuten har den flatt gulv med vendbart sete, for kjøring med tømmerhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn går det når en poster samtidig.

Er ikke så sikker på om den case`n er bedre i det lange løp en en valtra med et par tusen timer på telleren. Disse valtraene går for å være ganske så driftsikre, og er jo i en helt annen divisjon en en case jx 80 rent teknisk. Denne case`n kan jo mer sammenlignes med valtas A serie ( som med skogshytte også vil være et godt alternativ som allround traktor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt Valtra fremfor Casen. helt annen traktor og kjøre og utstyrsnivå std. personelig syntes jeg støy nivået i hytten på casen er litt høy når en kjører lange dager. et annet minus er at den er \&quot\;trang\&quot\; i giringen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
Hallo der, ville ikke kjøpt Valtra med forakslingen under motoren hvis du skal bruke frontlasteren mye. Har hatt en Valmet 6400 med frontlaster og det var ikke mye til laster-traktor, passer best uten noe som helst foran, men god ellers. Kanskje du kan finne en New Holland TL/TS, går en del av disse med fronlaster og buk-beskyttere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

335 000,- ferdig pruta er jo forholdsvis mye spenn for en så enkel traktor som en jx. valtra 6400 med noen tusen timer på telleren var nevnt som et alternativ, men til denne prisen kunne vel en ny Valtra A med laster være oppnåelig. Dette er en maskin med bare mekaniske løsninger, meget god kraftoverføring til hjula, og god fremkommelighet/terrengegenskaper.

 

kan bli framtung med laster som påpekt, men dette kan jo kompenseres med lodd bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...