Gå til innhold

New Holland TM


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, har noen spørsmål ang. tm serien:

 

Hvor er sikringene i hytta hen? Er det mulig å gjøre noe med en litt tung servostyring? Hvordan kalibrerer man girene? Er det mulig å få skaffet ny front(grill, den delen som front lysene sitter i) gjennom ak? Er det mulig å kjøpe instruksjonsbok gjennom ak? Og er det noen som vet hvor mye det koster å bygge om mekanisk lasterspak til elektrohydraulisk lasterspak? Og hva kommer det av at kraftuttakstappen"henger på" dvs går rundt selv om kraftuttak er slått av? er ikke mye motstand i den men er litt. Og forresten hvor mye løfter en trima 4.80 laster?

 

Og ett siste spm er det lurt og ha fullt turtall langs vei med en tm? på 2200 omdr/m så høres det litt "usunt" ut. Noen andre som opplever det samme? på rundt 17-1800 går den mye "sunnere".

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Hei, har noen spørsmål ang. tm serien:

 

Hvor er sikringene i hytta hen? Er det mulig å gjøre noe med en litt tung servostyring? Hvordan kalibrerer man girene? Er det mulig å få skaffet ny front(grill, den delen som front lysene sitter i) gjennom ak? Er det mulig å kjøpe instruksjonsbok gjennom ak? Og er det noen som vet hvor mye det koster å bygge om mekanisk lasterspak til elektrohydraulisk lasterspak? Og hva kommer det av at kraftuttakstappen\&quot\;henger på\&quot\; dvs går rundt selv om kraftuttak er slått av? er ikke mye motstand i den men er litt. Og forresten hvor mye løfter en trima 4.80 laster?

 

Og ett siste spm er det lurt og ha fullt turtall langs vei med en tm? på 2200 omdr/m så høres det litt \&quot\;usunt\&quot\; ut. Noen andre som opplever det samme? på rundt 17-1800 går den mye \&quot\;sunnere\&quot\;.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikringene sitter i under displayet/rattet/dashbordet under det høyre dekslet ned mot plogvinduet. Mener på at det sitter noen store sikringer på motsatt side dvs.under venstre deksel også.

Det med styringen er noe verre, men kontroller at det ikke er lite luft i dekkene.

Kalibreringen av girene står faktisk beskrevet i instruksjonsboken og den kan du få kjøpt hos nærmeste A-K forhandler sammen med grillen. Kunne forklart kalibreringen for deg her men tror det beste er hvis du har boka foran deg når du gjør det da det er bilder og slikt i den. Kalibreringen står ganske langt bak i boka, mener kapittelet heter kalibrering/vedlikehold.

For å bygge om til elektronisk spak så må du bytte lastersentral+joystick. Originalt sett fra trima koster ca.25,000,-. eller så kan det faktisk skaffes på økonomideler(ikke sikker på pris), i tilegg til et firma som heter hycan http://www.hycan.no/no/front/ der får du spak,kabel+joystik til ca.15,000,-.

Anngående kraftuttak så skal det sitte en brems der om jeg husker korrekt, det kan være en mulighet for at denne ikke fungerer eller fungerer dårlig, men om kraftuttaket rotere veldig sakte rundt så er det ikke helt uvanlig(bare så vidt det er seg i akselen).

Løftekapasiteten i lasteren husker jeg desverre ikke men ta kontakt med nærmeste TRIMA forhandler så skal de kunne finne ut av det enkelt og greit.

Turtallet er ikke noe problem, men det sitter en grov motor i dem som lager en del lyd og kan høres noe \&quot\;usunne\&quot\; ut på fullt drag, men du vil spare en del drivstoff ved å slippe den ned de omdreiningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathias_1

Hei

 

Når det gjelder kraftuttaket, så kan det hende du har en invendig lekasje i hydraulikken. Det samme skjedde på Forden min, kraftuttaket begynte å gå sakte rundt selv når det ikke var kobla inn, men jeg klarte fint å holde det igjen med henda. Men det skal merkes at jeg også hadde problemer med utkoblingen av firhjulstrekken og med Dual Comand giret, alt var funksjoner som er avhengig av hydreaulisk trykk. Jeg tok den med til min nærmeste AK avdeling og der fant de ut at det var et hydraulisk trykkrør som hadde sprukket, og dermed ble det for lavt trykk til en del funkjsoner.

Grunnen til at kraftuttaket svirret rundt var da så enkelt som olje under trykk fra det sprukkne røret da dro med seg tanhjulet til kraftuttakstappen.

 

Må ikke bety at dette er tilfelle med din, har også hørt om flere andre som også har opplevd at det har svirret rundt uten at det var noe gæli, men det kan være greit å huske på hvis det skulle bli verre ell lignende.

 

mvh. Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Hei

Takktakk for svarene. Har fått ordnet nesten alt nå. Men opplevde å få flatt batteri nå ikveld. Merket igår at den dro litt tyngre enn vanlig på starteren. Men er ingenting som kan ha stått på, hverken radio eller lys. Og batteriene skal ikke være gamle. Er ikke hovedstrømbryter på traktoren, så det må ha vært noe som har tappet batteriene helt ned. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...