Gå til innhold

Valmet405 siger på hydraulikken


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei har en valmet 405 1990mod, som siger på hydraulikken. jo tyngre redskap jeg har på trepunkten jo fortere siger den,den står og retter seg inn igjen me ett par sekunders mellomrom. lurer på om det kan være pakningene løftesylinderen som er gåen.. er det noen som har vært borti dette,eller har peiling så takker jeg for innspill!

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmet405_1

Hei har en valmet 405 1990mod, som siger på hydraulikken. jo tyngre redskap jeg har på trepunkten jo fortere siger den,den står og retter seg inn igjen me ett par sekunders mellomrom. lurer på om det kan være pakningene løftesylinderen som er gåen.. er det noen som har vært borti dette,eller har peiling så takker jeg for innspill!

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraValmet_1

Gjetter på at det er overtrykksventilen som lekker.

Løft trekkstengene til topps og ta av hydr.lokket, press ned trekkstengene med f.eks lasteren på en annen traktor og se om det lekker ut denne ventilen. (Greit å være 2 mann hvis det gjøres på denne måten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest valmet405_1
Tusentakk for innspillet!! jeg skjekket dette,og det var tydelig at det lakk ut av overtrykksventilen. vet du hva som må gjøres for og få det til å slutte og lekke? få nytt inhold i ventilen,er jo ei fjør og noe, er det på grunn av at dette er utslitt som gjør at det lekker? på forhånd takk! hehe.!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ventilen du mener lekker, sitter den under en stor skrudd plugg, som befinner seg på undersiden av den fremste ventilblokka? I så fall er det et ventilsete der som var limt fast med locktite. Setet har sikkert løsnet. Ring nærmeste forhandler og bestill et repsett nr 34173100.

Det inneholder ny kule og ny fjær, og en hylse som du skrur nedi og presser fast ventilsetet igjen en gang for alle. Hvis du ikke har oppdaget det alt, så er det smart å dekke til det lille Y-formede røret som henger løst oppå ventilblokka. Senker du hydraulikken så står oljespruten opp av hullet og rett i ansiktet på deg, eventuelt opp i hyttetaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmet405_1
Den ventilen jeg mener er montert på toppen av løfte sylinderen ,så når jeg tar av topp dekslet ser jeg rett ned på den store pluggen, den står liksom bak di 2 ventil blokkene der sylinderen begynner....litt vanskelig og forstå kansje.....men når jeg skrur den ut så er det en litt avlang spiss metall gjennstand med ei fjør å to små kopper farga skiver,som passer inn i den store metall pluggen som man drar det til med. detter er en 405 1990 mod, så den er jo mer lik en 455 enn en 405. det er ikke montert ekstra tank på toppen av hydraulikken på denne for eks. så kansje den ventilen står på forskjellige plasser? ja olja sto i taket.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...