Gå til innhold

3. DV


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en traktor med 2 domeltvirkende hydraulikkuttak på, nå tenker jeg på å kjøpe meg en ny fres med hydraulisk sving og klaff. Når jeg da bruker hydraulisk toppstag får jeg et uttak for lite. Hvordan er det å bruke et slik kretsvelgersett som økonomideler selger for å få brukt toppstag, sving og klaff uten å måtte ut å bytte slanger?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en traktor med 2 domeltvirkende hydraulikkuttak på, nå tenker jeg på å kjøpe meg en ny fres med hydraulisk sving og klaff. Når jeg da bruker hydraulisk toppstag får jeg et uttak for lite. Hvordan er det å bruke et slik kretsvelgersett som økonomideler selger for å få brukt toppstag, sving og klaff uten å måtte ut å bytte slanger?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nineball_1

Fungerer helt fint et sånt vekslersett. Lage et godt feste for braketten og du har en permanent og god løsning.

Vet ikke hva slags fres du har, selv har jeg V-fres og bruker ikke det hydrauliske toppstaget på fresen. Med vanlig toppstag justerer jeg fresen plant en gang for sesongen og slipper å tenke mer på det. Bruker det hydrauliske ved bruk av bakskjæret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en dalen 978, Skifter en del mellom fres, rundballepigg og skjær, derfor bruker jeg hurtigkobling og da er det greit å ha hydraulisk toppstag også. Men ellers så er det jo en fordel å bruke fast toppstag på fresen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...