Gå til innhold

TL100A - transmisjonsproblemer?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Har en TL100A fra 2007 som har gått 2000t. Den fungerer til mitt bruk utrolig godt, men jeg har mistanke om at transmisjonen blir for varm ved veikjøring med fullt turtall (ikke spesielt tunge lass). Jeg har en gang opplevd at styringen ble noe "rar" og frontlasteren treg. Mest påfallende er imidlertid at det er en unormal lyd når jeg stopper traktoren. Det er så varmt på bakstussen at jeg ikke kan legge hånda bortpå. Har nå byttet til en bedre olje, men det ser ikke ut til at det har blitt helt borte.

Noen som har erfart liknende eller har noen ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hallo!

 

Har en TL100A fra 2007 som har gått 2000t. Den fungerer til mitt bruk utrolig godt, men jeg har mistanke om at transmisjonen blir for varm ved veikjøring med fullt turtall (ikke spesielt tunge lass). Jeg har en gang opplevd at styringen ble noe \&quot\;rar\&quot\; og frontlasteren treg. Mest påfallende er imidlertid at det er en unormal lyd når jeg stopper traktoren. Det er så varmt på bakstussen at jeg ikke kan legge hånda bortpå. Har nå byttet til en bedre olje, men det ser ikke ut til at det har blitt helt borte.

Noen som har erfart liknende eller har noen ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
Har du blåst rein oljekjøleren, eller er den grei? Tror også det er en slags termostat til oljen som styrer oljen unna oljekjøleren, så kommer oljen frem til kjøleren, og kommer oljen gjennom? Hvis det ikke er no anna gæli da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hva med å kontakte din nermeste A-K Maskiner avdeling?

De kan New Holland best...

 

Ligger nok en ventil en plass og struper konstant (det skaper varme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn_1

Skifte du vende girfilter og hydraulikk filter når du byttet til en annen olje ?

 

Hvilken olje byttet du til ?

 

Kan først sjekke dem med olje-kjøleren som sitter framfor radiatoren, trekk den ut gjør rent bak den

 

Når du kjører har du løft armene helt på topp, sånn at den løft armene for kroken står i spenn og pumpa arbeider hele tiden mot sikkerhetsventilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg skal sjekke oljekjøleren. Jeg byttet fra AK-olje (Ambra Multi G) til Castrol TransPlus80. Dette etter råd fra en som selger olje der denne hadde fungert veldig fint ved høye krav til oljekvalitet. Jeg skiftet begge filtrene samtidig. Har ikke fått prøvekjørt ordentlig ennå på veikjøring, men det fungerte fint i våronna.

Passer på å ikke ha spakene helt oppe, ja.

Glemte å skrive at det også er noe \&quot\;yling\&quot\; i transmisjonen når dette problemet oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...