Guest Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Hallo! Har en TL100A fra 2007 som har gått 2000t. Den fungerer til mitt bruk utrolig godt, men jeg har mistanke om at transmisjonen blir for varm ved veikjøring med fullt turtall (ikke spesielt tunge lass). Jeg har en gang opplevd at styringen ble noe "rar" og frontlasteren treg. Mest påfallende er imidlertid at det er en unormal lyd når jeg stopper traktoren. Det er så varmt på bakstussen at jeg ikke kan legge hånda bortpå. Har nå byttet til en bedre olje, men det ser ikke ut til at det har blitt helt borte. Noen som har erfart liknende eller har noen ide? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Hallo! Har en TL100A fra 2007 som har gått 2000t. Den fungerer til mitt bruk utrolig godt, men jeg har mistanke om at transmisjonen blir for varm ved veikjøring med fullt turtall (ikke spesielt tunge lass). Jeg har en gang opplevd at styringen ble noe \"\;rar\"\; og frontlasteren treg. Mest påfallende er imidlertid at det er en unormal lyd når jeg stopper traktoren. Det er så varmt på bakstussen at jeg ikke kan legge hånda bortpå. Har nå byttet til en bedre olje, men det ser ikke ut til at det har blitt helt borte. Noen som har erfart liknende eller har noen ide? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bache_G_1 Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Har du blåst rein oljekjøleren, eller er den grei? Tror også det er en slags termostat til oljen som styrer oljen unna oljekjøleren, så kommer oljen frem til kjøleren, og kommer oljen gjennom? Hvis det ikke er no anna gæli da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Hva med å kontakte din nermeste A-K Maskiner avdeling? De kan New Holland best... Ligger nok en ventil en plass og struper konstant (det skaper varme). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bjørn_1 Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Skifte du vende girfilter og hydraulikk filter når du byttet til en annen olje ? Hvilken olje byttet du til ? Kan først sjekke dem med olje-kjøleren som sitter framfor radiatoren, trekk den ut gjør rent bak den Når du kjører har du løft armene helt på topp, sånn at den løft armene for kroken står i spenn og pumpa arbeider hele tiden mot sikkerhetsventilen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Jeg skal sjekke oljekjøleren. Jeg byttet fra AK-olje (Ambra Multi G) til Castrol TransPlus80. Dette etter råd fra en som selger olje der denne hadde fungert veldig fint ved høye krav til oljekvalitet. Jeg skiftet begge filtrene samtidig. Har ikke fått prøvekjørt ordentlig ennå på veikjøring, men det fungerte fint i våronna. Passer på å ikke ha spakene helt oppe, ja. Glemte å skrive at det også er noe \"\;yling\"\; i transmisjonen når dette problemet oppstår. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 29, 2011 Share Posted July 29, 2011 Tror du må ta en titt på bremsene dine. De henger nok litt på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.