Gå til innhold

Maskinskadeforsikring


Gjest

Anbefalte innlegg

Det ligger i ordet, maskinskade....

Før kalte de de maskinbrudd, for den dekte kun \&quot\;brudd\&quot\;. Det vil si, en ting måtte \&quot\;knekke\&quot\; og ikkje bli utslitt. For da dekker ikkje forsikringa det.

En aksel eller drev som knekker i to er ingen problemer. Er det derimot et lager eller ei bremseskivepakke er det straks problemer med takstmannen....... Ellers varierer det litt fra selskap til selskap, men jevnt over så dekker det \&quot\;brudd\&quot\; i komponenter som ellers kunne gått lenge enda. Minus egenandel og avkortning for alder og slitasje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein_1
Maskinskadeforsikring dekker ikke vanlig slitasje og vedlikehold. Dersom jeg har forstått riktig avkortes erstatningen med 10% pr. år, altså er traktoren 5 år er egenandelen ved brudd 50%. Noen som kan bekefte\\ avkrefte dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tim-Hugo_1

Da Autopower kassa på min 5 år gamle 6420 røk, dekket IF hele kostnaden med å bytte komplett kasse, minus en egenandel på 12000,-.

 

Vet ikke hva som var galt inni kassa da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ene stikkakslinen min bak knakk nå i sommer. Fikk klar beskjed med takstmann at dette ikke ble renet so maskinskade. takstmannen har vel o merke et rykte på se for å være vanskelig.. men uansett.. gjensidie mistet en kunde på den. Men dette skall gå under maskinskade.. får sj om vi går lener opp i systemet med ei klae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinskade Gjensidige:

Ingen avkorting av erstatning før 2000 timer, deretter gradvis.

Premie avhengig av kjørelengde.

Eksempel: Ca 2000 kr/år for inntil 400 t/år.

5000 kr egenandel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Kjøpte meg nettop en Valtra 900 2001-mod. og fikk til svar at det kun var mulighet for ett år maskinskadeforsikring igjen på den. Kaskoen dekker vel ikke skader annet enn ved ulykker, eller?? Noen som har erfaring med det? Makinskade er jo for brekkasjer utenom vanlig slitasje.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svenis_1
Forsikringsselskapene har ulik avkortningsmetode. Gjensidige avkorter etter timetall på traktoren, mens Terra avkorter etter alder. Jeg har en 2002 modell som bare har gått 2300 timer og da er Gjensidige klart best. Andre selskaper kjenner jeg ikke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...