Gå til innhold

diesel problem


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, har ein 6550 som starter med en gang, men etter noen sekunder stopper igjen, da må eg kjinne i ca 20- 30 sek for å få start på den igjen. det må være noe med diesel tilførselen, kan det være fødepumpe eller er det noen andre som kan hjelpe meg med det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har ein 6550 som starter med en gang, men etter noen sekunder stopper igjen, da må eg kjinne i ca 20- 30 sek for å få start på den igjen. det må være noe med diesel tilførselen, kan det være fødepumpe eller er det noen andre som kan hjelpe meg med det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. har hatt det samme problemet med en eldra case. å grunnen jeg fant ut var at det sugde falsk luft.

se etter om det er vått i noen koblinger til diesel`n, helt fra tanken til pumpa. i mitt tilfelle var det helt ved tanken.

tør ikke si at det er en sikker løsning, men er en måte å elliminere en billig feil på. vær obs på banjo koblinger med kobber skive, de kan sprekke..

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som traktoren din slipper dieselen tilbake når den står en stund. Dette er slett ikke uvanlig på eldre Zetor traktorer. Du kan prøve å pumpe med fødepumpen før du starter, da pumper du ut luften. Hvis feilen forsvinner da kan du gå over alle slangene med koblinger på anlegget. En annen løsning som kommer fra Lantmannen er å montere et grovfilter med tilbakeslagsventil på sugeslangen før fødepumpa.

Part nr. på dette filteret er 6005701092 og prisen er med forbehold 213,- +mva.

Lykke til med traktoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på min Case IH 745XL. Det er særlig når den har stått lenge at den stopper etter noen få sekunders gange. Min erfaring er at problemet løses ved å pumpe manuelt.

 

 

Tips angående kobberringer:

 

Bruk opp de gamle ringene, de er fortsatt gode som nye om de glødes.

 

Kobber blir \&quot\;hardt\&quot\; når det eldes (utsettes for press). Ved å gløde dem blir de mykere enn nye. Bruk en propanbrenner for å varme dem til de gløder rødt, pass på at de ikke smelter/deformeres, avkjøl i vann.

Nå har du en kobberring som er mykere enn da den var ny...

 

Jeg gløder også nye kobberringer for å oppnå mer mykhet.

 

c\&quot\;,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tvilsomt at det er fødepumpa det er noe galt med, det som sikkert skjer er at filtrene blir tømt for diesel når den står en stund, når den starter sviver den på det som er i diesel pumpa en liten stund.

Et greit tips for å lokalisere hvor det kommer inn falsk luft er å kobble på gjennom sikktige slanger mellom f.eks. pumpe og filter, fødepumpe og filter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...