Gå til innhold

Kjøpsråd Case CS 110


Bakkjen_1

Anbefalte innlegg

Skal avgårde å sjå på en Case CS110 50km m/laster 2002 mod på tirsdag. Har en kompis som vurderer å bytte traktor...

Er det ting en bør vere obs på evt ting som bør sjekkast grundig?

Tenker ikkje på vanlig tilstand men på spesielle ting for denne typen??

 

Ellers er eg og interressert i å høyre om andre sine erfaringer med denne type traktor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sisu motor med etter min mening litt for lite gamp i.

ZF girkasse, skal så visstnok være samme girkassen opp til CS150.

4splittgir, 6 gruppegir/hovedgir.

Kunne fåes med fabrikkmontert eksosbrems.

Fjærende foraksel som ble levert på disse kan være kostbare å skulle overhale hvis de ikke er blitt godt vedlikeholdt(smørt). Er uavhengig aksel på disse så det er mange ledd og foringer på hver side, veldig fin aksel å kjøre med, sitter bryter inni som du kan slå av/på fjæring med og heve/senke aksel med.

Vør obs hvis traktoren har fjærende foraksel og den ene siden ligger og justerer seg mye ved kjøring etter veien(kan være torsjonsbar som er knukket på den siden den justerer seg mye på).

Vet at det var noe problemer på noen der de sprengte o-ringer mellom tippblokkene bak, men det er grei skuring å få byttet disse.

Synes ellers selv at dette er en ganske så ok traktor, var en entrepenør som byttet inn en slik i mxu110 og han angret på at han byttet den inn, han hadde bare så vidt jeg husker hatt problemer med de o-ringene.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette er den beste ever CASEIH.......

 

Bruktprisen i Tyskalnd/Østerrike er 20-30% over hva en slik traktor koster i Norge, det sier litt om hva du får for pengene.

 

sjekk vedlikeholdet og slå til.

 

Ingen traktor er perfekt uten regelmessig oljeskift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...