Gå til innhold

Case IH Puma CVX


Gjest

Anbefalte innlegg

Har prøvekjørt denne traktor. Dette er en traktor som virker til å vere veldig bra og komfortabel. Meget fint armlene oversiktlig og enkelt i bruk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A-K_Geir_1

Jobber som mekaniker i AK. Denne nye CVXn er en nytelse å kjøre. Står man å lytter mens noen kjører traktoren kan man ikke høre eller se gir skiftet. Heller ikke i førerhuset merkes gir skiftet. Har man prøvd den gamle cvx transmisjonen vil man raskt merke forskjellen. Er man en fersk sjåfør i den nye cvxn kan det virke \&quot\;rykkete\&quot\; og \&quot\;ukontrolerende. Men med litt prøving og instilling av bråhet osv. Blir det en ren grom førnøyelse. Lyden fra en 210 f.eks er helt ubeskrivelig, så den må høres.

 

Nå til helgen er det Dyrskuen i lyngdal der a-k stiller med en Puma Cvx210 og en puma cvx165. Bor man i nærheten bør man ta turen og ta denne nærmere i syne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Har ikke sett annet en bilder av Case og NH CVX, men slik jeg ser av bildene så syns jeg NH sin løsning i hytta med panel til innstillinger ser bedre ut en Case. Vil tro det er bedre å ta et kjapt blikk til siden en å måtte se ned på multkontroll armlenet, er veldig mye knapper i den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg syns betjeninga ser bedre i new hollanden en i casen, har prøvd casen å den virker som en ny standar innen traktor komfort.

kan kun samenligne den med fendten på papir har du prøvd begge så ser du at fendten ikke er noe å samenligne med cvxen engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tilsvarende modellen fra NewHolland heter T7000 AutoCommand.

Den har et helt annet interiør i førerhuset. Blant annet er armlenet helt anderledes (markedets beste??)

Multifunksjonssapken er henter fra NH FR selvkjørende snittere og har flere funsksjoner enn hva Case har.

Utvendig har arbeidslysene blitt ovale som den største endringen fra T7000.