Jump to content

Case IH Puma CVX


Guest

Recommended Posts

Har prøvekjørt denne traktor. Dette er en traktor som virker til å vere veldig bra og komfortabel. Meget fint armlene oversiktlig og enkelt i bruk.
Link to comment
Share on other sites

Guest A-K_Geir_1

Jobber som mekaniker i AK. Denne nye CVXn er en nytelse å kjøre. Står man å lytter mens noen kjører traktoren kan man ikke høre eller se gir skiftet. Heller ikke i førerhuset merkes gir skiftet. Har man prøvd den gamle cvx transmisjonen vil man raskt merke forskjellen. Er man en fersk sjåfør i den nye cvxn kan det virke \&quot\;rykkete\&quot\; og \&quot\;ukontrolerende. Men med litt prøving og instilling av bråhet osv. Blir det en ren grom førnøyelse. Lyden fra en 210 f.eks er helt ubeskrivelig, så den må høres.

 

Nå til helgen er det Dyrskuen i lyngdal der a-k stiller med en Puma Cvx210 og en puma cvx165. Bor man i nærheten bør man ta turen og ta denne nærmere i syne.

Link to comment
Share on other sites

Guest valtra_1
Har ikke sett annet en bilder av Case og NH CVX, men slik jeg ser av bildene så syns jeg NH sin løsning i hytta med panel til innstillinger ser bedre ut en Case. Vil tro det er bedre å ta et kjapt blikk til siden en å måtte se ned på multkontroll armlenet, er veldig mye knapper i den.
Link to comment
Share on other sites

ja jeg syns betjeninga ser bedre i new hollanden en i casen, har prøvd casen å den virker som en ny standar innen traktor komfort.

kan kun samenligne den med fendten på papir har du prøvd begge så ser du at fendten ikke er noe å samenligne med cvxen engang

Link to comment
Share on other sites

Guest Magne_1

Den tilsvarende modellen fra NewHolland heter T7000 AutoCommand.

Den har et helt annet interiør i førerhuset. Blant annet er armlenet helt anderledes (markedets beste??)

Multifunksjonssapken er henter fra NH FR selvkjørende snittere og har flere funsksjoner enn hva Case har.

Utvendig har arbeidslysene blitt ovale som den største endringen fra T7000.

PowerShift modellene kommer nå også med samme armlene.

Link to comment
Share on other sites

Guest kvegard

Magne, nå synes jeg at armlenet til NH ikke ser så godt ut og betjene og ikke særlig pent heller.. Men det er jo en annen sak.

 

Case sitt armlene ser mye bedre ut og særlig kjørespaken forestiller jeg meg er mye bedre å holde i også.

 

Skulle jeg kjøpt en av de to hadde jeg ikke vært i tvil Puma cvx og den frister også. Utrolig pen traktor, venter bare på å få prøve cvxen, har bare prøvd powershift med den gamle MC..

Link to comment
Share on other sites

Guest valtra_1

Nå har jeg hatt en tur inni puma cvx, og er langt fra imponert av multikontroll armlendet, det holder ikke mål på noen måte.

Så holder en enda større knapp på NH sin løsning på plasering av knapper

Link to comment
Share on other sites

Hva slags motor er de i disse? ser at noen har cummings og noen Iveco?

Egentlig er vel disse traktorene Steyr? - de er bygget i Østerrike?

Link to comment
Share on other sites

Guest Magne_1

Motoren på PumaCVX Og T7000AC mener jeg er en EEA motor et samarbeid mellom Cummins, Iveco samt NH (Tror dette skal være riktig), dog markedsfører CaseIH dem som Cummins.

Iveco benyttes kun i de små traktorene til og med NHT5000 og tilsvarende CaseIH. Videre benyttes Iveco Cursor9 i de selvkjørende snitteren FR9000 og i de største skurtreskerne.

Case/Steyr bygges i Østerrike mens NH i Basildon/England. Girkassen settet sammen i Antwerpen/Belgia.

 

kv: så lenge du holder deg til CNH er jeg fornøyd. Personlig liker jeg best å ha en blå motorhjelm å se på.

Link to comment
Share on other sites

Jøss- Jeg var sikker på at de var produsert på samme samlebånd siden de var omtrent identiske.

 

Er det noen kvalitetsforskjell på de?

 

Umiddelbart ville jeg tro at kvaliteten på de østerriske traktorene var bedre enn de engelske. Jeg mener å ha hørt at den gamle Steyr fabrikken var den som hadde lavest feilprosent. Men dette er mange årsiden.

 

Fabrikken i england som det vises til her, er det en gammel ford fabrikk?

Link to comment
Share on other sites

Guest valtra_1

Hei TG lenge siden sist :)

Det jeg reagerte på er panelet til å stille inn div ting som er plasert midt i armlenet er slik at du må se ned på det og leite etter knappene, syns det ser bedre ut på NH der de er plasert på siden og det bare er å ta et kjapt blikk bort på panelet.

Syns og 4 veis ventilen for bruk av laster er for langt borte.

Link to comment
Share on other sites

Guest Bache_G_1
motorene er lagd av Iveco og Cummins. disse brukes også i Iveco lastebiler, og noen anleggsmaskiner. motorene bygger på samme lest fra NH T5000, 6000 og 7000 med forskellig innspprutningssystem, topper og selfølgelig cylinderantall.
Link to comment
Share on other sites

valtra: Hvis du synes spaken til laster sitter langt bort er det bare å bevege armlenet tilbake lik man kunne gjøre med sidepanelet på gamle NH G/70. Hvilke andre fabrikater leveres med dett???
Link to comment
Share on other sites

Guest valtra_1

Magne. Valtra gjør det!!!! Er også andre merker der du legger handa rett ned på spaken uten å måtte strekke deg etter den.

 

Ser ikke poenget med å få mest mulig i armlenet, det viktigste er at det fungerer greit for den som bruker det, så vil enda påstå at NH sitt opplegg er bedre en Case sitt.

På nye Fendt og på R8 JD har de laget et panel som ligger litt på siden, som er veldig oversiktlig i forhold til det som er i pumaen.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke Deutz-Fahr hatt disse funksjonene i lang tid på sine TTV modeller?

Kjenner bare til de vanlige profiline utgavene og de har all viktig betjening i kjørespaken.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...