Gå til innhold

Case MX100C giring


Gjest

Anbefalte innlegg

Synes min MX100 girer veldig hardt når jeg bruker hurtiggirene og det merkes best i de raskeste girere som 3-4gir, den slår veldig når den girer over så jeg veldig å bruke clurch når jeg girer med de hurtiggirene i høy hastighet etter veien.

Finnes det noe "justering" på hvor fort den skal legge inn et nytt gir?

 

Dette gjelder kun når jeg skal øke hastigheten, for eks aks på vei opp til toppfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CaseMX_1

Synes min MX100 girer veldig hardt når jeg bruker hurtiggirene og det merkes best i de raskeste girere som 3-4gir, den slår veldig når den girer over så jeg veldig å bruke clurch når jeg girer med de hurtiggirene i høy hastighet etter veien.

Finnes det noe \&quot\;justering\&quot\; på hvor fort den skal legge inn et nytt gir?

 

Dette gjelder kun når jeg skal øke hastigheten, for eks aks på vei opp til toppfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Det finnes ingen justering eller kalibrering på Case\'\'\'\'\'\'\'\'s gamle 4-trinns hurtiggear. Helt siden Maxxum 51-serien kom i 1990 så har den vært kjent for å gire svært hardt, men slik skal de være. Mykere giring = lengre sluring på lamellene og dermed mere slitasje. Men MX-serien har vel en softshift knapp på gearspaken? Når den knappen trykkes inn så sjalter powershiften mykere. Funksjonen er ment for transportkjøring og virker derfor kun på 4. gruppegear. En annen ting som er helt normalt på MX er at motoren stopper svært brått med et smell, hvis hurtiggearet står i en annen posisjon enn 1. trinnet når tenningen slås av.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CaseMX_1

Trakker for et godt svar Oddbjørn.

Så denne giringa skal være så bruttalt ja, ser jo logikken i det men det følses alt annet en godt, men ikke noe spes å gjøre med det da.

Har prøvd den soft knappen, men jeg trodde den skulle virke på alle gruppegirene så ble noe usikkert på om jeg har prøvd den i gruppe 4.

 

Stemmer også godt det at det ikke høres noe godt ut når man stopper motoren. Skal prøve å huske å stoppe den når splitt står i nr.1

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...