Gå til innhold

NH TM 135


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Hvordan er kvaliteten på disse? Er det allsidige traktorer som tåler en støyt? Sikler litt på en -02 mod som har gått 3000timer, ser veldig bra ut. Men har hørt om eksempler der rammen visstnok har "knekt" på midten, noen som kan støtte opp under det? Ellers hvordan er de å kjøre? Er såvidt jeg vet 7,5 liters motor, så da holder vel motoren lenge siden det "bare" er tatt ut 135hk. Hvordan er den som lastetraktor?

Hvordan er hyttefjøringen?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Hei

 

Hvordan er kvaliteten på disse? Er det allsidige traktorer som tåler en støyt? Sikler litt på en -02 mod som har gått 3000timer, ser veldig bra ut. Men har hørt om eksempler der rammen visstnok har \&quot\;knekt\&quot\; på midten, noen som kan støtte opp under det? Ellers hvordan er de å kjøre? Er såvidt jeg vet 7,5 liters motor, så da holder vel motoren lenge siden det \&quot\;bare\&quot\; er tatt ut 135hk. Hvordan er den som lastetraktor?

Hvordan er hyttefjøringen?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Har Kjørt NH siden 1998 og er veldig fornøyd.

Har hatt 8160 og TM 190, har nå TM 155 og T 8030.

At ramma knekker er vell ikke mulig, det er ingen ramme der som kan knekke. Det er bare TM 175 og 190 som har en hjelperamme langs motoren, den er skrudd og fjernes ved lastermontering. Hyttefjøringen har 2stk justerbare coilovere, enkelt og fungerer greit. Skjekk at giringen ikke rykker for mye, skal rykke litt, helst likt på alle girene. Er det Range eller Power Command transmisjon ? Det er en fordel om transmisjonen har blit kalibrert jevnlig, spesielt om den er brukt i anleggskjøring ( tung henger ) Det er enkelt og kalibrere om det skulle være nødvendig, noen trykk på gir knappene så gjør traktoren resten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
Bror min har to lignende traktorer, en NH M 100 med ettermontert turbo og en TM 150 som blir brukt til anleggshenger og snørydding. Disse to har det vært lite tull med, men har du Range Command så ta det med ro når bruker vendegir og skifter gruppe, dette er bare vanlige gammeldagse synkroniserte gir med hydraulikk-sylindre på, så synkroniseringsenhetene får det tøft hvis du har full gass og 20 km/t når du setter\'\'\'\'n i revers. Ellers er de jo bra utstyrt, bortsett fra at de bare har 6 farter bakover, men har 3 pto hast, 4 tipputtak, over 100l hyd.pumpe og 6-trinns hurtiggir eller full powershift. Kommer nok til å kjøpe en slik en selv etterhvert, men ikke med første.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Hei

Takker for svar. Er oppvokst med Ford så hadde vært moro med blått videre også.

Har hørt at det er en type transmisjon som tar litt mer hk enn andre, men samtidig har bedre driftsikkerhet, noen som vet hva den girkassen heter?

Er det mulig/lurt å skru opp denne tm`en hvis jeg får behov for det?

Hvordan er diesel forbruket på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den girkassen som tar noe mere hester og tåler mer heter PowerCommand, men størsteparten av girkassene i norge heter RangeCommand.

RangeCommand kassen har tre grupper du må gire i mellom (sitter en knapp på forkant av girspaken du trykker inn når du skal gire opp eller ned en gruppe) Veldig grei girkasse å bruke og mitt valg om jeg skulle hatt en TM/MXM M eller 60-serie

Det som kan være svakheten her er synkroniseringen mellom gruppene.

PowerCommand kassen har ikke disse synkroniseringene, den har hydrauliske clutcher istedenfor og her kan du gire fra 1til 18 gir uten å bytte gruppe, bare å pøse på med girene her.

Ikke noe problem å ta ut mere effekt, det er flere NH 8160 som har ettermontert turbo og er oppstillt fra de originale ca 100 til 140-150 hk.

Er også flere TM 140 og 155 med rundt 200 hk.Fra ca. 170hk+

merker du ikke bakkene med traktor og stor laster på.

Men dette er maskiner trenger litt mat etter veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...