Gå til innhold

lei jd premium


Gjest

Anbefalte innlegg

har ein jd 6230 premium der slangar og koplingar ryk ut i eit. bytta alle diese slangar, termostat, oljeslangekoplingar m.m. Er det fleire som har same problemet? er mektig lei...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
har ein jd 6230 premium der slangar og koplingar ryk ut i eit. bytta alle diese slangar, termostat, oljeslangekoplingar m.m. Er det fleire som har same problemet? er mektig lei...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det går jo ann at termostaten ryke i tillegg til at dieselslangane og oljekoplingar ryk, Oddbjørn. Også vi som ikkje altid skrive heilt perfekt kan opleve problem med traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solus_1

Jeg leser det som at han er lei av å bytte alle disse slangar og koplingar.

Bytta to vannslanger fremme på høyresiden av motoren på en 6400 en gang ellers har det ikke røket en slange eller kobling på mine JD traktorer den eldste fra 1971.

Ryker de på nytt når du har byttet de en gang?

Er det garanti på traktoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
dieselslangene blir dårlige etter 4-5 år på jd 20 serien og nyere.....ikke noen stor krise egentlig. Bare litt iriterende..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det er et kjent problem på jd at dieselslangene må byttes. Grunnen er at jd blir levert orginalt med fletta slanger - som ikke holder tett i lengden. Har byttet slangene på mine jd 20 og 30 serie traktorer.

FK mekaniker sa at de nye slangene var rimelige i innkjøp pga mye tull med orginalslangene - så hvorfor ikke bare bytte slangeleverandør på jd-fabrikken..... skulle ikke tro det var en stor sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

De flettede eller stålomspunnede slangene som Rune nevner ble mye brukt som dieselslanger før i verden, tanken var vel at det ikke så lett skulle gnisse hull på dem hvis de lå mot en skarp kant.

De fleste karer på min alder hadde sitt første møte med en slik bensinslange på Tempo mopeder, der den satt mellom bensinkrana og forgasseren. Stålveven utenpå slangen var grå, med grønne tråder innimellom. Men dessverre var gummikvaliteten på innsida dårlig. Slike slanger har forårsaket mange motorstopp på traktorer og maskiner. Feilene var ikke alltid så lette å finne, heller. Ofte ble det hull på sugeslangene, som var vanskelig å lokalisere, for der kom det ikke alltid diesel ut. Motoren bare fikk falsk luft i filtrene og stoppet etterhvert. Da måtte man bare skifte slanger på mistanke. Det er mere lekkasjer på disse såkalte sikrede slangene enn på en vanlig 3/8 drivstoffslange i metervare. Men når dere kjøper slike slanger i metervare så si fra at de skal brukes til drivstoff. Der slangen har vært utsatt for gnissing har jeg brukt 1-lags hydraulikkslange i 3/8 dimensjon. Du klarer å dra den sammen med slangeklemmer også, så det blir tett rundt niplene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Slike originalslanger med påpressede koblinger kan også ofte erstattes av slange i metervare, så sant det ikke er noe særlig trykk der. Er det en presshylse omtrent som på en hydraulikkslange så slip/skjær bort presshylsa så du får ut nippelen. Som regel kan man bruke en standardslange og slangeklemmer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TorH_1
Skifta diesel slanger 2 ganger på 4000 timer. Skiftet hele settet ved 1800 timer siden det lakk som en sil. Skiftet kun slangen i mellom filtrene nå for 500 timer siden.. På min Claas Arion har jeg ikke skiftet noe som helst.. Vært mye småplukk på 30 serien min..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...