Jump to content

mf 6480 08 mod


Guest

Recommended Posts

Guest Anonym
hei... lurer på å kjøpe ein brukt mf 6480- o8mod som er gådd 700 timar,, lurer på om de e er standard me 50 km på dei eller om de er tileggsutstyr.. de er dyna 6 girkasse på an, er de blitt bedre enn ka dei var når dei kom i 2006?? er de noko tull me dei tru?
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
hei... lurer på å kjøpe ein brukt mf 6480- o8mod som er gådd 700 timar,, lurer på om de e er standard me 50 km på dei eller om de er tileggsutstyr.. de er dyna 6 girkasse på an, er de blitt bedre enn ka dei var når dei kom i 2006?? er de noko tull me dei tru?
Link to comment
Share on other sites

hei... lurer på å kjøpe ein brukt mf 6480- o8mod som er gådd 700 timar,, lurer på om de e er standard me 50 km på dei eller om de er tileggsutstyr.. de er dyna 6 girkasse på an, er de blitt bedre enn ka dei var når dei kom i 2006?? er de noko tull me dei tru?
Link to comment
Share on other sites

Guest Henke_1
De kommer ikke originalt som 50 km//t. Resten vet jeg ikke, annet enn at det er ei svært brukervennlig girkasse.
Link to comment
Share on other sites

Guest Henke_1
De kommer ikke originalt som 50 km//t. Resten vet jeg ikke, annet enn at det er ei svært brukervennlig girkasse.
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
Stemmer nok at lastebilnæringen er redd konkurranse. Imdlertid er dieselforbruk (og dekkslitasje) så høyt på traktor at de neppe kan konkurrere, selv om dieselen er noe billigere. Traktor har en del fordeler i forhold til lastebil på korte strekninger, men dieselkostnad er ikke en av dem.
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
Stemmer nok at lastebilnæringen er redd konkurranse. Imdlertid er dieselforbruk (og dekkslitasje) så høyt på traktor at de neppe kan konkurrere, selv om dieselen er noe billigere. Traktor har en del fordeler i forhold til lastebil på korte strekninger, men dieselkostnad er ikke en av dem.
Link to comment
Share on other sites

Guest jannicke_1
Hei! Den må iallefall ha fjærende framaksel for å ha 50 km/t girkasse. Viss ikkje sitter det 40 kasse i den.
Link to comment
Share on other sites

Guest jannicke_1
Hei! Den må iallefall ha fjærende framaksel for å ha 50 km/t girkasse. Viss ikkje sitter det 40 kasse i den.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest 6470_1

VH: Var oljen skummete og grå etter havariet? I så fall har du fått vann i oljen og det tåler ikke bremsene.Bremsebelegget blir hardt og smuldrer opp.

Vann i hydraulikk oljen oppstår helst om traktoren står i lengre perioder når det er kaldt(kondens)

Link to comment
Share on other sites

Guest 6470_1

VH: Var oljen skummete og grå etter havariet? I så fall har du fått vann i oljen og det tåler ikke bremsene.Bremsebelegget blir hardt og smuldrer opp.

Vann i hydraulikk oljen oppstår helst om traktoren står i lengre perioder når det er kaldt(kondens)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym

Det er ikke forskjell på 40 å 50 kassa til mf i dyna6, det er bare turtall, 40 går vell på 1800rpm å 50 på 2200?? hadde selv en 2007 6480, denne kjørte vi 2000time med, uten noe form for større problemer, ble byttet inn i et dårlig øyeblikk,, anger enda,,

billig i drift var den å, både på presse å fres/plog, fin hytte, med god oversikt, å lavt støynivå, hyttefjerer. å framakselfjærer er tingen,, driver selv å ser etter en ny 6480 nå, hadde heller ikke noe problem med bremser på min, å den gikk etter vei med diagonalplog, å mye dumper kjøring, enste problemet vi hadde var tull med el på dyna6 kassa, til det kom en lednings stump med motstand/dioder inne, som man monterte i mellom,

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym

Det er ikke forskjell på 40 å 50 kassa til mf i dyna6, det er bare turtall, 40 går vell på 1800rpm å 50 på 2200?? hadde selv en 2007 6480, denne kjørte vi 2000time med, uten noe form for større problemer, ble byttet inn i et dårlig øyeblikk,, anger enda,,

billig i drift var den å, både på presse å fres/plog, fin hytte, med god oversikt, å lavt støynivå, hyttefjerer. å framakselfjærer er tingen,, driver selv å ser etter en ny 6480 nå, hadde heller ikke noe problem med bremser på min, å den gikk etter vei med diagonalplog, å mye dumper kjøring, enste problemet vi hadde var tull med el på dyna6 kassa, til det kom en lednings stump med motstand/dioder inne, som man monterte i mellom,

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
oljen var svart og en del spon. bremsene viste seg at hadde gått varme og oljefilmen mellom skiven og klossene hadde mest sannsynlig brent bort. dette er en 2010 mod mf 6480 og jeg finner det svært merkelig at det kan forekomme bremsehavari etter kun et år og 850 timer. er ikke dette hjemmel for reklamasjon? dekker maskinskadeforsikring? eik ga meg et års garanti med forbehold om at jeg stiftet service avtale og maskinskadeforsikring. dette innfridde jeg, men de går ikke med på at bremsene går på garantien. takk for gode svar folkens!
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
oljen var svart og en del spon. bremsene viste seg at hadde gått varme og oljefilmen mellom skiven og klossene hadde mest sannsynlig brent bort. dette er en 2010 mod mf 6480 og jeg finner det svært merkelig at det kan forekomme bremsehavari etter kun et år og 850 timer. er ikke dette hjemmel for reklamasjon? dekker maskinskadeforsikring? eik ga meg et års garanti med forbehold om at jeg stiftet service avtale og maskinskadeforsikring. dette innfridde jeg, men de går ikke med på at bremsene går på garantien. takk for gode svar folkens!
Link to comment
Share on other sites

Guest Bache_G_1
VH: Når det oppstår bremsehavari slik du beskriver så er det enten feil med kjøringa, eller dårlige bremser på henger. Derfor dekkes det ikke av garanti eller maskinskadeforsikring. Du bør få undersøkt bremsene på henger(ene) du bruker
Link to comment
Share on other sites

Guest Bache_G_1
VH: Når det oppstår bremsehavari slik du beskriver så er det enten feil med kjøringa, eller dårlige bremser på henger. Derfor dekkes det ikke av garanti eller maskinskadeforsikring. Du bør få undersøkt bremsene på henger(ene) du bruker
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...