Gjest Anonym Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 hei... lurer på å kjøpe ein brukt mf 6480- o8mod som er gådd 700 timar,, lurer på om de e er standard me 50 km på dei eller om de er tileggsutstyr.. de er dyna 6 girkasse på an, er de blitt bedre enn ka dei var når dei kom i 2006?? er de noko tull me dei tru? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 hei... lurer på å kjøpe ein brukt mf 6480- o8mod som er gådd 700 timar,, lurer på om de e er standard me 50 km på dei eller om de er tileggsutstyr.. de er dyna 6 girkasse på an, er de blitt bedre enn ka dei var når dei kom i 2006?? er de noko tull me dei tru? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 hei... lurer på å kjøpe ein brukt mf 6480- o8mod som er gådd 700 timar,, lurer på om de e er standard me 50 km på dei eller om de er tileggsutstyr.. de er dyna 6 girkasse på an, er de blitt bedre enn ka dei var når dei kom i 2006?? er de noko tull me dei tru? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Henke_1 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 De kommer ikke originalt som 50 km//t. Resten vet jeg ikke, annet enn at det er ei svært brukervennlig girkasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Henke_1 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 De kommer ikke originalt som 50 km//t. Resten vet jeg ikke, annet enn at det er ei svært brukervennlig girkasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Stemmer nok at lastebilnæringen er redd konkurranse. Imdlertid er dieselforbruk (og dekkslitasje) så høyt på traktor at de neppe kan konkurrere, selv om dieselen er noe billigere. Traktor har en del fordeler i forhold til lastebil på korte strekninger, men dieselkostnad er ikke en av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Stemmer nok at lastebilnæringen er redd konkurranse. Imdlertid er dieselforbruk (og dekkslitasje) så høyt på traktor at de neppe kan konkurrere, selv om dieselen er noe billigere. Traktor har en del fordeler i forhold til lastebil på korte strekninger, men dieselkostnad er ikke en av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jannicke_1 Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Hei! Den må iallefall ha fjærende framaksel for å ha 50 km/t girkasse. Viss ikkje sitter det 40 kasse i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jannicke_1 Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Hei! Den må iallefall ha fjærende framaksel for å ha 50 km/t girkasse. Viss ikkje sitter det 40 kasse i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Min mf6480 har hatt bremsehavari ettEr 800 timer. Noen flere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Min mf6480 har hatt bremsehavari ettEr 800 timer. Noen flere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 6470_1 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 VH: Var oljen skummete og grå etter havariet? I så fall har du fått vann i oljen og det tåler ikke bremsene.Bremsebelegget blir hardt og smuldrer opp. Vann i hydraulikk oljen oppstår helst om traktoren står i lengre perioder når det er kaldt(kondens) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 6470_1 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 VH: Var oljen skummete og grå etter havariet? I så fall har du fått vann i oljen og det tåler ikke bremsene.Bremsebelegget blir hardt og smuldrer opp. Vann i hydraulikk oljen oppstår helst om traktoren står i lengre perioder når det er kaldt(kondens) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Det er ikke forskjell på 40 å 50 kassa til mf i dyna6, det er bare turtall, 40 går vell på 1800rpm å 50 på 2200?? hadde selv en 2007 6480, denne kjørte vi 2000time med, uten noe form for større problemer, ble byttet inn i et dårlig øyeblikk,, anger enda,, billig i drift var den å, både på presse å fres/plog, fin hytte, med god oversikt, å lavt støynivå, hyttefjerer. å framakselfjærer er tingen,, driver selv å ser etter en ny 6480 nå, hadde heller ikke noe problem med bremser på min, å den gikk etter vei med diagonalplog, å mye dumper kjøring, enste problemet vi hadde var tull med el på dyna6 kassa, til det kom en lednings stump med motstand/dioder inne, som man monterte i mellom, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Det er ikke forskjell på 40 å 50 kassa til mf i dyna6, det er bare turtall, 40 går vell på 1800rpm å 50 på 2200?? hadde selv en 2007 6480, denne kjørte vi 2000time med, uten noe form for større problemer, ble byttet inn i et dårlig øyeblikk,, anger enda,, billig i drift var den å, både på presse å fres/plog, fin hytte, med god oversikt, å lavt støynivå, hyttefjerer. å framakselfjærer er tingen,, driver selv å ser etter en ny 6480 nå, hadde heller ikke noe problem med bremser på min, å den gikk etter vei med diagonalplog, å mye dumper kjøring, enste problemet vi hadde var tull med el på dyna6 kassa, til det kom en lednings stump med motstand/dioder inne, som man monterte i mellom, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 oljen var svart og en del spon. bremsene viste seg at hadde gått varme og oljefilmen mellom skiven og klossene hadde mest sannsynlig brent bort. dette er en 2010 mod mf 6480 og jeg finner det svært merkelig at det kan forekomme bremsehavari etter kun et år og 850 timer. er ikke dette hjemmel for reklamasjon? dekker maskinskadeforsikring? eik ga meg et års garanti med forbehold om at jeg stiftet service avtale og maskinskadeforsikring. dette innfridde jeg, men de går ikke med på at bremsene går på garantien. takk for gode svar folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 oljen var svart og en del spon. bremsene viste seg at hadde gått varme og oljefilmen mellom skiven og klossene hadde mest sannsynlig brent bort. dette er en 2010 mod mf 6480 og jeg finner det svært merkelig at det kan forekomme bremsehavari etter kun et år og 850 timer. er ikke dette hjemmel for reklamasjon? dekker maskinskadeforsikring? eik ga meg et års garanti med forbehold om at jeg stiftet service avtale og maskinskadeforsikring. dette innfridde jeg, men de går ikke med på at bremsene går på garantien. takk for gode svar folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Førerfeil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Førerfeil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bache_G_1 Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 VH: Når det oppstår bremsehavari slik du beskriver så er det enten feil med kjøringa, eller dårlige bremser på henger. Derfor dekkes det ikke av garanti eller maskinskadeforsikring. Du bør få undersøkt bremsene på henger(ene) du bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bache_G_1 Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 VH: Når det oppstår bremsehavari slik du beskriver så er det enten feil med kjøringa, eller dårlige bremser på henger. Derfor dekkes det ikke av garanti eller maskinskadeforsikring. Du bør få undersøkt bremsene på henger(ene) du bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar