Gå til innhold

John Deere 6200, mere å hente?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Åge_1
6200 har ikke samme motor som sitter i 6100(uten turbo), 6300 og 6400(med turbo). Noen som har prøvd å gi denne litt mere diesel og vet om det er særlig å hente?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åge_1
6200 har ikke samme motor som sitter i 6100(uten turbo), 6300 og 6400(med turbo). Noen som har prøvd å gi denne litt mere diesel og vet om det er særlig å hente?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6200 har ikke samme motor som sitter i 6100(uten turbo), 6300 og 6400(med turbo). Noen som har prøvd å gi denne litt mere diesel og vet om det er særlig å hente?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
6100 og 6400 har samme motor med og uten turbo.(4,5 liter) 6200 og 6300 har samme motor med turbo (3.7 liter) . I 10 serien har alle 4.5 literen........
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
6100 og 6400 har samme motor med og uten turbo.(4,5 liter) 6200 og 6300 har samme motor med turbo (3.7 liter) . I 10 serien har alle 4.5 literen........
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åge_1

Har ikke annen kilde enn konedata jeg, og der står det at 6300 har 4,5literen. Samme motor satt også i 50serien, bla 2850.

 

Men...Har noen prøvd å skru den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åge_1

Har ikke annen kilde enn konedata jeg, og der står det at 6300 har 4,5literen. Samme motor satt også i 50serien, bla 2850.

 

Men...Har noen prøvd å skru den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Her er en oppklaring

 

6100 motor 4045DL

6200 motor 4039TL

6300 motor 4039TL

6400 motor 4045TL

6010 motor 4045DL

6110-6410 motor 4045TL

2650-2850 motor 4239TL som er en 3,9L samme volum som 6200-6300 men det er ikke samme motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Her er en oppklaring

 

6100 motor 4045DL

6200 motor 4039TL

6300 motor 4039TL

6400 motor 4045TL

6010 motor 4045DL

6110-6410 motor 4045TL

2650-2850 motor 4239TL som er en 3,9L samme volum som 6200-6300 men det er ikke samme motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
Gjest Anonym
6300 har samme blokk som 6200, topplokk fra 6400, samme volum på 6200 og 6300, 6300 har mere bunndrag og er sprekere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
6300 har samme blokk som 6200, topplokk fra 6400, samme volum på 6200 og 6300, 6300 har mere bunndrag og er sprekere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
ja er mer å hente . jeg fikk min skrudd opp på fk. hjalp da endel det . gått ca 1000 timer siden jeg gjorde det på våren 2010 ikke skjedd noe enda . nå har den straks 8200 timer på telleren å ser ut til å gå like fint .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
ja er mer å hente . jeg fikk min skrudd opp på fk. hjalp da endel det . gått ca 1000 timer siden jeg gjorde det på våren 2010 ikke skjedd noe enda . nå har den straks 8200 timer på telleren å ser ut til å gå like fint .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddi_1

Mitt tips er å snakke med ditt lokale fk-verksted om hvor mye dei synes du skal justere den.

Vi gjor dette med vår for et par år sia. Den fikk 30 nye hester (80 orginalt) og det har ikkje vært noe tull pga dette, eineste vi fekk beskjed om var å være forsiktig mens motoren var kald. Har blitt brukt til mye slåing og på ei kombipresse så motoren har fått kjørt seg rimelig hardt mye av tia men fungerer heilt topp, blei som ein ny traktor :) (er 4,5 l i vår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddi_1

Mitt tips er å snakke med ditt lokale fk-verksted om hvor mye dei synes du skal justere den.

Vi gjor dette med vår for et par år sia. Den fikk 30 nye hester (80 orginalt) og det har ikkje vært noe tull pga dette, eineste vi fekk beskjed om var å være forsiktig mens motoren var kald. Har blitt brukt til mye slåing og på ei kombipresse så motoren har fått kjørt seg rimelig hardt mye av tia men fungerer heilt topp, blei som ein ny traktor :) (er 4,5 l i vår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TorH_1

Hallo.

 

Kjørte JD 6200 SE i 9700 timer.

Den ble stilt opp på turtall, så maks turtall ble 3100 omdr.

 

Den gikk fint i 8000 timer slik. Ble også skrudd litt på pumpa. Uante krefter og gikk i 58 km!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TorH_1

Hallo.

 

Kjørte JD 6200 SE i 9700 timer.

Den ble stilt opp på turtall, så maks turtall ble 3100 omdr.

 

Den gikk fint i 8000 timer slik. Ble også skrudd litt på pumpa. Uante krefter og gikk i 58 km!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

En dieselmotor som går med 3100 omdr ??????

er du gal?????

 

tviler på den motoren får et langt liv ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

En dieselmotor som går med 3100 omdr ??????

er du gal?????

 

tviler på den motoren får et langt liv ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TorH_1

Kjørte aldri med maks turtall uten belastning.

Kjørte vanlig etter vei på 2500-2700 omdr.

Motoren fungerte fint slik i 8000 timer uten et feilslag.

Det ble bytta motor etter 1700 timer siden det var fabrikkfeil på blokka. Så FK stilte opp skyssen etter reprasjonen. Gikk i brøyting i 6-7 år på slutten.

 

Solgte den i 2008 og kjøpte ny JD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TorH_1

Kjørte aldri med maks turtall uten belastning.

Kjørte vanlig etter vei på 2500-2700 omdr.

Motoren fungerte fint slik i 8000 timer uten et feilslag.

Det ble bytta motor etter 1700 timer siden det var fabrikkfeil på blokka. Så FK stilte opp skyssen etter reprasjonen. Gikk i brøyting i 6-7 år på slutten.

 

Solgte den i 2008 og kjøpte ny JD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...