Guest Åge_1 Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 6200 har ikke samme motor som sitter i 6100(uten turbo), 6300 og 6400(med turbo). Noen som har prøvd å gi denne litt mere diesel og vet om det er særlig å hente? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Åge_1 Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 6200 har ikke samme motor som sitter i 6100(uten turbo), 6300 og 6400(med turbo). Noen som har prøvd å gi denne litt mere diesel og vet om det er særlig å hente? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 6200 har ikke samme motor som sitter i 6100(uten turbo), 6300 og 6400(med turbo). Noen som har prøvd å gi denne litt mere diesel og vet om det er særlig å hente? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Mener bestemt at 6300 har samme motor som 6200, så det burde vel være mulig å hente ut litt ekstra her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Mener bestemt at 6300 har samme motor som 6200, så det burde vel være mulig å hente ut litt ekstra her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 6100 og 6400 har samme motor med og uten turbo.(4,5 liter) 6200 og 6300 har samme motor med turbo (3.7 liter) . I 10 serien har alle 4.5 literen........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 6100 og 6400 har samme motor med og uten turbo.(4,5 liter) 6200 og 6300 har samme motor med turbo (3.7 liter) . I 10 serien har alle 4.5 literen........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Åge_1 Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Har ikke annen kilde enn konedata jeg, og der står det at 6300 har 4,5literen. Samme motor satt også i 50serien, bla 2850. Men...Har noen prøvd å skru den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Åge_1 Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Har ikke annen kilde enn konedata jeg, og der står det at 6300 har 4,5literen. Samme motor satt også i 50serien, bla 2850. Men...Har noen prøvd å skru den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Her er en oppklaring 6100 motor 4045DL 6200 motor 4039TL 6300 motor 4039TL 6400 motor 4045TL 6010 motor 4045DL 6110-6410 motor 4045TL 2650-2850 motor 4239TL som er en 3,9L samme volum som 6200-6300 men det er ikke samme motoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Her er en oppklaring 6100 motor 4045DL 6200 motor 4039TL 6300 motor 4039TL 6400 motor 4045TL 6010 motor 4045DL 6110-6410 motor 4045TL 2650-2850 motor 4239TL som er en 3,9L samme volum som 6200-6300 men det er ikke samme motoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vegar_1 Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Har bare erfaring gra 6100, den har ettermontert turbo osv. den gikk fra 75 til 120 hk. Gått i flere tusen timer etter det uten problemer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vegar_1 Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Har bare erfaring gra 6100, den har ettermontert turbo osv. den gikk fra 75 til 120 hk. Gått i flere tusen timer etter det uten problemer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 6300 har samme blokk som 6200, topplokk fra 6400, samme volum på 6200 og 6300, 6300 har mere bunndrag og er sprekere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 6300 har samme blokk som 6200, topplokk fra 6400, samme volum på 6200 og 6300, 6300 har mere bunndrag og er sprekere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 ja er mer å hente . jeg fikk min skrudd opp på fk. hjalp da endel det . gått ca 1000 timer siden jeg gjorde det på våren 2010 ikke skjedd noe enda . nå har den straks 8200 timer på telleren å ser ut til å gå like fint . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 ja er mer å hente . jeg fikk min skrudd opp på fk. hjalp da endel det . gått ca 1000 timer siden jeg gjorde det på våren 2010 ikke skjedd noe enda . nå har den straks 8200 timer på telleren å ser ut til å gå like fint . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddi_1 Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Mitt tips er å snakke med ditt lokale fk-verksted om hvor mye dei synes du skal justere den. Vi gjor dette med vår for et par år sia. Den fikk 30 nye hester (80 orginalt) og det har ikkje vært noe tull pga dette, eineste vi fekk beskjed om var å være forsiktig mens motoren var kald. Har blitt brukt til mye slåing og på ei kombipresse så motoren har fått kjørt seg rimelig hardt mye av tia men fungerer heilt topp, blei som ein ny traktor :) (er 4,5 l i vår) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddi_1 Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Mitt tips er å snakke med ditt lokale fk-verksted om hvor mye dei synes du skal justere den. Vi gjor dette med vår for et par år sia. Den fikk 30 nye hester (80 orginalt) og det har ikkje vært noe tull pga dette, eineste vi fekk beskjed om var å være forsiktig mens motoren var kald. Har blitt brukt til mye slåing og på ei kombipresse så motoren har fått kjørt seg rimelig hardt mye av tia men fungerer heilt topp, blei som ein ny traktor :) (er 4,5 l i vår) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TorH_1 Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Hallo. Kjørte JD 6200 SE i 9700 timer. Den ble stilt opp på turtall, så maks turtall ble 3100 omdr. Den gikk fint i 8000 timer slik. Ble også skrudd litt på pumpa. Uante krefter og gikk i 58 km! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TorH_1 Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Hallo. Kjørte JD 6200 SE i 9700 timer. Den ble stilt opp på turtall, så maks turtall ble 3100 omdr. Den gikk fint i 8000 timer slik. Ble også skrudd litt på pumpa. Uante krefter og gikk i 58 km! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 En dieselmotor som går med 3100 omdr ?????? er du gal????? tviler på den motoren får et langt liv ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 En dieselmotor som går med 3100 omdr ?????? er du gal????? tviler på den motoren får et langt liv ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TorH_1 Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 Kjørte aldri med maks turtall uten belastning. Kjørte vanlig etter vei på 2500-2700 omdr. Motoren fungerte fint slik i 8000 timer uten et feilslag. Det ble bytta motor etter 1700 timer siden det var fabrikkfeil på blokka. Så FK stilte opp skyssen etter reprasjonen. Gikk i brøyting i 6-7 år på slutten. Solgte den i 2008 og kjøpte ny JD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TorH_1 Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 Kjørte aldri med maks turtall uten belastning. Kjørte vanlig etter vei på 2500-2700 omdr. Motoren fungerte fint slik i 8000 timer uten et feilslag. Det ble bytta motor etter 1700 timer siden det var fabrikkfeil på blokka. Så FK stilte opp skyssen etter reprasjonen. Gikk i brøyting i 6-7 år på slutten. Solgte den i 2008 og kjøpte ny JD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.