Gå til innhold

Valtra N92


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har nettopp kjøpt ny Valtra N92 og jeg er kjempefornøyd. Lurer bare litt på hvorfor den ikke kan fabrikkbestilles med 28" hjul framme og 38" hjul bak. Noen erfaringer? Noen som har prøvd å montere? Vi har laster Q35 på den. Hytte og bakaksel er jo like som på en vanlig N, men akselavstanden er vel litt kortere på denne.

Har ikke sett så mye i instruksjonsboka ennå, men i reklamene for denne modellen heter det "programmerbart vendegir". Betyr ikke det at man kan bestemme et hurtiggir forover og et annet bakover? Ellers- en kjempetraktor. Liten med stor-traktor komfort.+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1

Hei. Vi har nettopp kjøpt ny Valtra N92 og jeg er kjempefornøyd. Lurer bare litt på hvorfor den ikke kan fabrikkbestilles med 28\&quot\; hjul framme og 38\&quot\; hjul bak. Noen erfaringer? Noen som har prøvd å montere? Vi har laster Q35 på den. Hytte og bakaksel er jo like som på en vanlig N, men akselavstanden er vel litt kortere på denne.

Har ikke sett så mye i instruksjonsboka ennå, men i reklamene for denne modellen heter det \&quot\;programmerbart vendegir\&quot\;. Betyr ikke det at man kan bestemme et hurtiggir forover og et annet bakover? Ellers- en kjempetraktor. Liten med stor-traktor komfort.+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmer_1
hutiggiret kan være forskjellig bakover og fremover ja, kjekt synes jeg! lykke til med traktoren, jeg har en N 101. vært fornøyd med den
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Sett vedegirspaken forover, sett hurtigiret i det du vil ha det, trykk deretter på den rødeknappen under vendegiret, gjør likt med vendegiret bakover, det er det hele.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Att N92 må ha mindre hjul enn tilsvarende N101 kommer av framakslingen. Framakslingen på N92 er samme som på An-serien og den akslingen er kortere enn på de \&quot\;større\&quot\;.

Når akslingen er kortere mellom kingboltene så blir det dårligere plass til hjula når mann svinger. Hjulet går liksom frem-tilbake og kommer fortere borti lasterbrakett og panser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1
Takk for nyttig info. Har et sett med 18,4-38 liggende, og tilhørende framhjul blir vel 14,9-28 eller noe sånt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...