Gå til innhold

Brukt traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter brukt traktor i 200.000kr klassen 90-100 hk. Ikkje for mange timer og ikkje for mykje elektronikk, lett å skru på. har kikka på new holland. Hvilke alternativ har eg, og hva er "gode" kjøp???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Er på utkikk etter brukt traktor i 200.000kr klassen 90-100 hk. Ikkje for mange timer og ikkje for mykje elektronikk, lett å skru på. har kikka på new holland. Hvilke alternativ har eg, og hva er \&quot\;gode\&quot\; kjøp???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navara_1

En enkel traktor med god kvalitet i den klassen er Valta 900/ Valta A95. Der er det meste mekanisk og enkelt, og jeg tror nok kvaliteten ligger noe over NH. Vil du ha litt mer komfort og kan ha en noe tyngre traktor, kan du se på John Deere`s 6000SE-serie. Der er noe mer elektronik, men lite trøbbel og grei å skru på. Ikke se deg blind på timetallet, en traktor som har gått 2000 timer kan være mye mer slitt enn en som har gått 8000 timer. Det kommer veldig ann på hvordan den har vært brukt.

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=27420422&amp\;sid=sid/2011/3/28/0/xz0181301263361230y

 

 

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=27130157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navara: Hvor har du det fra at kvaliteten på Valtra ligger noe over NH?

 

Billy the kid: Vurder også en NH TL90/100A (kanskje den du har sett på alt), de bygger på gammel og solid Fiat-teknikk.

Lite elektronikk og mye gammel god mekanikk.

Tre store fordeler ift. Valtra A95:

- Mulighet for kløtsjfritt vendegir.

- Mulighet for 2-trinns hurtiggir.

- Større hytte med lavere støynivå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navara_1

Jeg skriver \&quot\;jeg tror\&quot\;, fordi det er min oppfatning, og ikke noe jeg kan dokumentere. NH har ikke noe godt rykte her i området ihvertfall. Disse nevnte Valtraene har rykte på seg å være lite trøbbel med, det er nok mye fordi de er så enkle.

Kløtsjfritt vendegir og hurtiggir regner jeg med at ikke er ønsket når det skal være lite elektronikk.

Jeg er ingen \&quot\;Valta-fan\&quot\;, men med de oppgitte kriteriene anser jeg den for å treffe best, men det kommer ann på bruksområdet ditt. Ellers ligger NH noe lavere i pris, så det må jo tas med i vurderingen.

Men ser du på NH`s TL serie, kan du også se på Case JX, det er vel samme traktor med forskjellig farge?

 

Uansett merke kan det være greit å spørre på merkeverksted om typiske svakheter du bør se etter på den enkelte traktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Du må se på Case JXU det er samme som NH TLA. JX er en enda rimligere utgave. Jeg har hatt en JXU og synes det er en god og lettkjørt traktor og en utrolig seig motor på JX1100U i allefall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...