Gå til innhold

Første kombipresse, hvilket merke?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en kombipresse men vet ikke hvilket merk jeg skal ha.

Har en Claas 355 singel i dag og er veldig fornøyd med den. Presser ca 3000 baller i året. Jeg vil helst ha en presse som er enkel og bruke og som er solid og lite tull med. Har lit bakker å presse i men ikke så mye. Jeg har i dag en MF 6470 ca 140hp.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hei. Var kombijomfru i 2014. Mchale fusion II . Innkjøpt på grunn av manglende impulskontroll. Ikke angret et øyeblikk. Enorm bak traktoren første dag. Føles raskt mindre. Brukte jd6610. Utrolig bra support fra forhandler. Sluker grass med stor apetitt. Deilig å slippe pakking og med kutting blir det mye I bunten. Leser på forum I resten av verden og det eneste minuset er vel vekt og vektfordeling. Det jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte den for lenge lenge siden. Ville gjort livet enklere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hei

 

Jeg slår også et slag for McHale Fusion. En solid presse med generelt lite tull. Den er lett å dra på pto, men ikke så lett å dra etter seg oppover bakker. Hvis du har mest flat mark, så er det bare å bruke litt ekstra tid i bakkene og kjøre smart så lar det seg gjøre. For å utnytte pressen maksimalt må man gjerne opp i traktor størelse, men for 3000 baller så klarer du deg nok fint med traktoren du har i dag. Styreboksen er intuitiv og lett å lære seg.

 

Det finnes jo lettere typer kombipresser som claas 3xx og orkel 1260 agronic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...