Gå til innhold

Massey Ferguson 3050 - timeteller


Gjest

Anbefalte innlegg

god søndag:)

 

jeg fårstår ikke helt på traktoren min. det står 115149 på den.

men de to bakerste tallene (49) er det rød farge på. på andre traktorer er det bare på det siste tallet.

 

er det noen som vet hva det betyr, å eventuelt vet hvor mange timer traktoren min er kjørt ;) takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny_1

god søndag:)

 

jeg fårstår ikke helt på traktoren min. det står 115149 på den.

men de to bakerste tallene (49) er det rød farge på. på andre traktorer er det bare på det siste tallet.

 

er det noen som vet hva det betyr, å eventuelt vet hvor mange timer traktoren min er kjørt \;) takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny_1

takk for svar.

 

det er noe irriterender med telleren min.

for jeg såg på ein 3060 på finn, den kunne bare ha 6 siffer på timeteleren. men på 3050 en min har jeg 7 siffret timeteller.

blir aldrig helt klok på den traktoren hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
finnkode 27557592. MF 3050 m 6 siffret teller. Så klart har ikkje din gått bare 1151,4 timer,for da har det vært null som første siffer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny_1

så lite timer på ein så gammel traktor virker nå veldig utrolig ut.

men når jeg kjører så tikker den og går som bare rakkern, så den virker jo... å att timetelleren er \&quot\;gått rund\&quot\; tror jeg heller at den ikke har gjort pga den gode standen traktoren er i.

 

men da er jeg fornøyd massey ferguson eiger videre jeg da :)

takker for alle som har svart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvor vanskelig er det å \&quot\;justere\&quot\; en slik timeteller da????

Forholdsvis enkle greier på en sliken skulle je tru...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Traktoren har nok gått meir. Er tvilsomt at ein så gammel traktor har gått så lite. Kan være skiftet teller f.ex.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest geitbonden_ole-m_1
er jo lavt tall men ikke unikt , gåren som vi forpakta å no har kjøpt sto det en ford 84 mod som var gått 1400 timer i fjord sommer den var brukt til å tømme fraukjelleren og brøyte snø om vinteren rundt huse og fjøsen . så ja det er godt mulig at timetellere din er rett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Midt på 80-tallet(?) kjøpte min far en forholdsvis ny Fiat med lavt timetall fra et lite sauebruk. Den gamle traktoren ble beholdt til mindre oppgaver og den nye Fiaten gikk i forhøsting og gjødsling intill han la ned sauedriften på småbruket. Den har ennå ikke passert 1000 maskintimer.

 

Det er klart det er mulig selv om det er uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny_1

jeg har hatt traktoren nå i 4 år ca. det siste året nå har turtelleren jukset av og til. det har kansje noe med timetallet å gjør...

 

men nå virker den som normalt igjenn, så jeg kan kansje mangle 50-100 timer kansje?

men ut i fra den gode tilstanden som traktoren er i så \&quot\;tror\&quot\; jeg på telleren. eneste som jeg merker er at startmotoren ikke er så veldig god. avågtill \&quot\;spinner\&quot\; den bare. kansje ett tein på att denne traktoren bare er brukt til \&quot\;små åppdrag\&quot\; eller noe, mye start å stopp f.eks..

men ikke vet jeg, det er derfor jeg spør dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...