Guest Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 god søndag:) jeg fårstår ikke helt på traktoren min. det står 115149 på den. men de to bakerste tallene (49) er det rød farge på. på andre traktorer er det bare på det siste tallet. er det noen som vet hva det betyr, å eventuelt vet hvor mange timer traktoren min er kjørt ;) takker for alle svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jonny_1 Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 god søndag:) jeg fårstår ikke helt på traktoren min. det står 115149 på den. men de to bakerste tallene (49) er det rød farge på. på andre traktorer er det bare på det siste tallet. er det noen som vet hva det betyr, å eventuelt vet hvor mange timer traktoren min er kjørt \;) takker for alle svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 hvis det står 115149, så har traktoren gått 1151,49 timer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 11514,9 timer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jonny_1 Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 takk for svar. det er noe irriterender med telleren min. for jeg såg på ein 3060 på finn, den kunne bare ha 6 siffer på timeteleren. men på 3050 en min har jeg 7 siffret timeteller. blir aldrig helt klok på den traktoren hehe :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 finnkode 27557592. MF 3050 m 6 siffret teller. Så klart har ikkje din gått bare 1151,4 timer,for da har det vært null som første siffer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jonny_1 Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 ja men jeg har 0 på første siffer! 0115149. og tallet 49 er røde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Åja,står det null først,så viser telleren din 1151 timer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jonny_1 Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 så lite timer på ein så gammel traktor virker nå veldig utrolig ut. men når jeg kjører så tikker den og går som bare rakkern, så den virker jo... å att timetelleren er \"\;gått rund\"\; tror jeg heller at den ikke har gjort pga den gode standen traktoren er i. men da er jeg fornøyd massey ferguson eiger videre jeg da :) takker for alle som har svart :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Hvor vanskelig er det å \"\;justere\"\; en slik timeteller da???? Forholdsvis enkle greier på en sliken skulle je tru... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Traktoren har nok gått meir. Er tvilsomt at ein så gammel traktor har gått så lite. Kan være skiftet teller f.ex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest geitbonden_ole-m_1 Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 er jo lavt tall men ikke unikt , gåren som vi forpakta å no har kjøpt sto det en ford 84 mod som var gått 1400 timer i fjord sommer den var brukt til å tømme fraukjelleren og brøyte snø om vinteren rundt huse og fjøsen . så ja det er godt mulig at timetellere din er rett Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Midt på 80-tallet(?) kjøpte min far en forholdsvis ny Fiat med lavt timetall fra et lite sauebruk. Den gamle traktoren ble beholdt til mindre oppgaver og den nye Fiaten gikk i forhøsting og gjødsling intill han la ned sauedriften på småbruket. Den har ennå ikke passert 1000 maskintimer. Det er klart det er mulig selv om det er uvanlig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jonny_1 Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 jeg har hatt traktoren nå i 4 år ca. det siste året nå har turtelleren jukset av og til. det har kansje noe med timetallet å gjør... men nå virker den som normalt igjenn, så jeg kan kansje mangle 50-100 timer kansje? men ut i fra den gode tilstanden som traktoren er i så \"\;tror\"\; jeg på telleren. eneste som jeg merker er at startmotoren ikke er så veldig god. avågtill \"\;spinner\"\; den bare. kansje ett tein på att denne traktoren bare er brukt til \"\;små åppdrag\"\; eller noe, mye start å stopp f.eks.. men ikke vet jeg, det er derfor jeg spør dere :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.