Gå til innhold

Case ih 85/95


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Oddbjørn_1

95-serien er den nyeste, med noen såkalte \&quot\;forbedringer.\&quot\; Egentlig bare marginale forskjeller.

Endel av 95-seriene har vendegear i stedet for hurtiggear. Jeg tror ikke 85-serien hadde vendegear. I allefall knekker som regel den inngående akselen inn i girkassa på de større modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ok, takk for svar, lurte på å skaffe meg en 885 eller 895, evt995, er det noe spesiellt som er greit å vite om disse modellene?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1
Har hatt både 885 og 895.Største forskjellen var vel at 895 hadden digitalt display. Frisiktpanseret som markus s nevner var en norsk ombygning og ikke fabrikkbygd.Til laster arbeid var det veldig kjekt,men det var ett mareritt på varme sommerdager da traktoren ikke fikk kjøling pga av det var for lite innslipp gjennom panseret og radiatoren helte bakover.Husker att man måtte ta av panseret og kjøre med dører og vinduer oppe for å kunne kjøre varmapparatet på full guff på de varmeste dagene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hehe ja frisiktpanser skal jeg ikke ha, nei. Men er det mange kjente feil med disse seriene, eller er det jevnt over gode traktorer?

 

6470\; hadde du noen nytte av det digitale displayet, eller er det bare en ting til som kan bli ødelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1

Displayet var det ikke noe feil med nei,men vi hadde traktoren i bare 2 år.

Naboen hadde også en 895 i 12-13 år,og heller ikke her tror jeg det var noe problemer med displayet.Den var det ikke frisikt på og utrolig lite tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dimper_1

På min 895 viser omdreinginstelleren 1/3 for mye, speedometeret viser korrekt. Displayet kan også være vanskelig å lese i sollys dersom du har lysene på, for da dimmer lysstyrken i displayet ned.

 

Da jeg kjøpte min hadde mange av de jeg ringte på deffekt hurtiggear, så dette kan jo være noe å passe på.

Sjekk også om hydraulikken siger, for dersom dettte skyldes lekasje i løftesylinder eller en av ventilene som ligger under hydraulikklokket er det dyrt å reparere da hytta må av.

 

Dersom traktoren har laster er det ofte en Veto, sjekk da etter sprekker rundt tverrbjelken framme. Om du kan sveise dette selv så er det ikke så mange timer arbeid, men det er likevel et godt prutingsgrunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...