Gå til innhold

Claas traktor, erfaringer?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde to Claas traktorer som var med i LMB''''s graskaravane nylig. Og jeg må si jeg ble mektig imponert. Men er det noen som har erfaringer og synspunkter med Claas traktor? Jeg har jo hørt litt av hvert om den "grønne Renaulten" som FK kalte den. jeg vil høre både positive og negative erfaringer om traktor og forhandlerapparat, men ingen usakligheter please....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg prøvde to Claas traktorer som var med i LMB\'\'\'\'s graskaravane nylig. Og jeg må si jeg ble mektig imponert. Men er det noen som har erfaringer og synspunkter med Claas traktor? Jeg har jo hørt litt av hvert om den \&quot\;grønne Renaulten\&quot\; som FK kalte den. jeg vil høre både positive og negative erfaringer om traktor og forhandlerapparat, men ingen usakligheter please....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Først av alt - syns det var en vanvittig amatørmessig kommentar av FK sin representant. Greit nok å selge sitt eget merke, men man skal selge det uten å snakke nedlatende eller i det hele tatt negativt om konkurrentene!

 

Har kjørt en god del Claas Ares, og det var en traktor jeg likte godt. Etter hva jeg har hørt av de som har kjøpt etterfølgeren Arion er det ikke akkurat noe steg tilbake, heller to fram. I alle fall er det jeg hadde å innvende på Ares\'\'\'\'en retta opp på og det er jo lagt til en god del automatfunksjoner som Ares ikke hadde.

 

Og uansett sitter det jo en av markedets beste girkasser i Arion, nemlig semipowershiften fra GIMA (Dyna-6 på \&quot\;Masseysk\&quot\; og det er vel Hexashift i Claas). Og hopper du opp et trinn til Axion så er vel trinnløskassa der den samme som i Case CVX. Det er jo ei kasse som ikke har fått annet enn skryt :)

 

Akkurat heromkring (nordre / midtre Vestfold) finner man vel ikke stort bedre forhandler enn de som har den, nemlig Bergan Maskin. Men å slå fast at en forhandlerkjede er bedre enn en annen er særdeles vanskelig, de lokale forskjellene er store - det finner man ut når man som meg har jobba på forskjellige kanter av landet. Nøyer meg med å si at her i Vestfold er LMB / Bergan de beste og på Hedemarken hadde jeg best erfairnger med FK og Eik. De negative utelates å nevne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jo, førerkomforten i hvertfall i form av fjæring imponerte meg. Funksjonene på transmisjon og hydraulikk ellers fikk jeg ikke testet og satt meg inn i så grundig. Det jeg er mest opptatt av er om andre har hatt noe trøbbel, for som sagt har jeg hørt litt av hvert spesielt om de små claas celtisene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan_Dag_1
Jeg har en Ares og en Arion, som tilsammen nærmer seg 3000 timer. Dette er gode traktorer med godt førermiljø. Jeg har ikke erfaringer med Celtis, men den virker mer gammeledags. Ares er også noe gammeldags, men har til gjengjeld ei bra girkasse og god fjæring. Kvaliteten virker også grei. Har hatt litt elektronikk problemer på Arion (ny programvare så ble det i orden). På Aresen har det vært mellomaksling haveri og noe tull med dieselpumpa. Den stopper av og til i nedoverbakker. Men i sum er jeg godt fornøyd med Claas traktorene mine. Det er god oppfølging fra forhandler og importør.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg vet at de som har fjæring med delt framaksel har mye problemer med slitasje på foringer og på selve drivakslingene. Bremsene har også lett for å slå seg vrange på dem, det er servokraft som virker enten for mye eller for lite.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det må da være flere der ute som har noe å bidra med om Claas traktor? Hva med f.eks. motoregenskaper og dieselforbruk? De minste har jo byttet fra John Deere til Perkins motor, det er vel neppe noen fordel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Må bare slenge meg på motor diskusjonen:

 

class blir aldri noen ordentlig traktor så lenge de bruker John deere eller Perkinks motorer.

Det er deutz som er motor med stor M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
Har selv ingen erfaringer med claas, men vil si at de større modellene ikke er renault, men egenutviklet. I 2007 var det særdeles mange brukte claas traktorer til salgs, i forhold til hvor mange som var solgt siden de kom på markedet i 2005/2006, så jeg ble litt skeptisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
jeg har kjøpt meg claas arion 540 nå å jeg kan trykt si at det er den beste traktoren jeg noen gang har kjørt. å den site traktoren jeg kjørte før jeg satt meg i claasen var en case ih puma cvx 225 å lmb gir deg den beste servisen du kan få ak kan ikke måle seg å det at traktorn har 20 hk mere når det trengs er et stort + vil jeg si
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...