Gå til innhold

Ny MF 6000 serie snart?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å bytte MF6140`en fra 1995 i en ny, og vurderer om jeg skal vente til det komer en ny 6000 serie fra MF, eller om jeg skal gå for en i 6400 serien. Jeg har jo mest lyst på en 7000 serie med trinnløs, men med under 200t i året så blir nok det i dyreste laget.

 

Er det noen som har hørt noe om ny MF 6000?

6400 har vel vert på markedet siden 2003, med en oppgradering i 2007.

 

Det som taler for å handle nå er vel at 6400 er velutprøvd og driftsikker, renta er lav, og høgare avskrivning for 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg har bestemt meg for å bytte MF6140`en fra 1995 i en ny, og vurderer om jeg skal vente til det komer en ny 6000 serie fra MF, eller om jeg skal gå for en i 6400 serien. Jeg har jo mest lyst på en 7000 serie med trinnløs, men med under 200t i året så blir nok det i dyreste laget.

 

Er det noen som har hørt noe om ny MF 6000?

6400 har vel vert på markedet siden 2003, med en oppgradering i 2007.

 

Det som taler for å handle nå er vel at 6400 er velutprøvd og driftsikker, renta er lav, og høgare avskrivning for 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1

Nå er jo ikke MF`s 6400 serie på noen måte gammel dags selv om serien har vært på markedet noen år.Det er ikke mange andre merker,om noen:),som kan skilte med en mer moderne traktor.

Men jeg vil anta att 6600 serie er på vei om ikke alt for lenge,uten att jeg har hørt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Det er ikke usannsynlig at det kommer en ny serie etter hvert - men la oss si at den kommer om halvannet år, så ville jeg ikke anbefalt å kjøpe den før det hadde gått minst ett år, da er barnesjukdommene luka bort. Dette har ikke noe med merket å gjøre, det gjelder alle merker som kommer med ny serie.

 

En ting som jeg har undra litt på er hvorfor MF ikke har tilbydd trinnløs i firesylindra traktorer. Er det fordi da ville de konkurrert alt for mye med Fendt sine? Har kjørt en god del 7480 og noe Fendt 716 - og jeg er ikke i tvil om at jeg ville foretrukket MF\'\'\'\'en hvis jeg skulle handla trinnløs traktor. MF er mye mer umiddelbar og lettbetjent enn Fendt, og man har jo de samme mulighetene. MF har jo alltid kunne lage traktorer med god betjening og topp ergonomi, så det overrasker meg ikke i grunnen.

 

Det er vel i grunnen ikke noe å vente på. Hvor stor traktor du har blinka deg ut veit jeg ikke, men en MF 6460 eller 6470 må vel være omtrent der du har tenkt å handle. Og etter å ha kjørt veldig mye forskjellig fra de fleste merker er det ikke tvil om at Dyna-6 er en av de aller beste semi-powershift girkassene som finnes. Jeg syns og den fungerer bedre i MF enn i Claas Ares (har ikke kjørt Arion enda), fordi MF har bygd en bedre styring til kassa enn hva Claas hadde. Nå er de vel mer like etter hva jeg har forstått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det er vel det jeg også har kommet fra til. Er iallfall sikker på at barnesykdommene er borte på 6400 (hvis det i det hele tatt har vert noen).

 

Det er 6470 jeg har sett meg ut ja. Jeg har egentlig alltid sagt at den neste traktoren skal være trinnløs, men det er ikke mulig å forsvare prisen på noen måte ved mitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei jeg er også mf freak- har også tenkt tanken din nylig.

jeg kjøpte en 6475 i 2006 er kjempe fornøyd med de 1700 timene sålangt det tekniske har virket å komforen er topp.for lasterkjøring synes jeg det gamle panseret virker mere oversiktlig en det nye.

Jeg har heller ikke hørt om noen som har hatt noen med barnesykdomer,er det noen her som har?

Det er morro med noe nytt er det 8600 serien den nye heter?har hørt at de skal gå tilbake til gråfarge på motor å transmisjon men så en ny 6455 i dag å den var svart.

Selv om 6100 serien også er god traktor vil du merke framskritt så det jomer med en 6400,er enig med vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

siden 64/74 og 54 såpass nylig har fått en facelift og nye motorer, og ellers er rimelig moderne up-to-date maskiner, er det kanskje ikke veldig sannsynlig at 8600 får følge av en 6600 med det aller første.

 

i en artikkel/interbju med richenhagen ( Agco-leder)i BG for en tid tilbake ble det sagt noe om at det skulle komme en ny maskin mellom 3600 og 5400, og denne skulle antagelig utvikles sammen med en ny valtra A-serie. noen som har hørt/lest noe mer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...