Gå til innhold

mf 135?


Gjest

Anbefalte innlegg

har sett litt rundt på nette nå, for jeg vurderer og kjøpe meg en liten traktor.

 

så kom jeg over en mf 135, 1972mod, med 7000timer på telleren.

hva er en sånn traktor verdt? og er 7000t mye for en mf135?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

har sett litt rundt på nette nå, for jeg vurderer og kjøpe meg en liten traktor.

 

så kom jeg over en mf 135, 1972mod, med 7000timer på telleren.

hva er en sånn traktor verdt? og er 7000t mye for en mf135?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest s-rekdal_1

du får jo disse traktorene fra 10-15 og oppimot 40 tusen.

timer betyr jo litt, men ikke allverden hvis den er vedlikeholdt og fulgt opp.

går du rundt 20 så tror jeg du gjerne får en traktor som er helt midt på treet liksom.

alt kommer ann på hva du skal bruke den til, varierer jo mye med utstyr som servo og dobbeltvirkende hydraulikk.

dette er jo ting som ofte er godt å ha.

har selv hatt 135, men har nå volvo 400 som \&quot\;lilletraktor\&quot\; den blir liksom litt større og sterkere, men som sagt hva er ønsket, en liten snerten traktor er 135`n helt topp den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Eg ville bydd 15 - 20.000. Kommer an på korleis den er utstyrt, men dette er vanlig å gje for ein 135. Gode traktorar, starta uansett og er veldig lite tull med dei. og lett å reparere. Har sjølv ein mf som har gått rundt 6500 timar og er like sprek og fin, men pass på at hydraulikken er skikklig, er dårlig hydraulikk på dei!

 

Lukka til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det veit eg ikkje, kor mykje arbeid det er og det spørs om du er nevenyttig eller må leige inn folk. For då kan det jo begynne å koste pengar. Eg har dårlig hydraulikk på min og begynte å skru, men fekk den ikkje heilt fra traktoren, så skrudde den bare på igjen.

Men pumpa står vel i stil med resten av traktoren, og er sikkert enkelt å utføre reperasjon på den.

Men sjekk den før du kjøper, bør klare ein rundballe og palle med ved, ellers får du fort lkun eit lite område du kan bruke traktoren på, veit ikkje kva du har tenkt å bruke den til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1
blir vell brøyting om vinteren. og litt små kjøring me traktor og henger/klettskuffe om sommeren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ja, då stiller det jo ikkje enorme krav til hydraulikken, sjølv om min e dårleg på hydraulikken, så er det jo sjeldan eg har begrensningar. Og det er jo ein billeg traktor som du kan bruke til masse, kort snute og lett traktor. Alltid startvillig, så ingen dumt kjøp :)

 

Håpar du vert nøgd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...