Gå til innhold

John deere 578 eller orkel 1260?


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal til og kjøpe brukt presse og valget står mellom JD 578 og orkel 1260. Og eg lurer på om ein JD 6220 er stor nok til å drifte desse pressene. Har ein del bratte slåttemark.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anonym

Sats på Orkel du. Da slipper du lagerhavarier på ruller. Den er mulig litt &quot\;gammeldags&quot\; av seg, men solid og har en høy annenhåndsverdi. Du kan få kompetent support av Orkel eller en av service satelittene de har.

Andre brukte rundballepresser inkl. JD kan være tvilsomme saker med pris deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JRL_1

Sats på John Deere, du!

At man slipper lagerhavari på Orkel tror jeg flere kan skrive under på at ikke er tilfellet. Ingen presser er imune mot feil og havari.

578 er en kjempepresse og lager, pickup og innmating er av kjempekvailitet. Enorm kapasitet på disse pressene og de lager harde, fine bunter.

Det er mye bra brukte presser på markedet og mye er tvilsomt (inkl. Orkel), men du ser fort på hver enkelt presse om den er tatt godt vare på eller ikke.

En godt vedlikeholdt JD-presse er et trygt valg, og ift. forhandler og service/rep./deler tipper jeg at du bor nærmere en FK-avdeling enn Orkel. Kompetent support er det i bøtter og spann hos FK også.

 

Når det gjelder traktoren din tror jeg ikke det skal være noe problem. Mener å huske at det er ca 80-90 hk på tappen så det går nok fint. Hvis det blir tungt med nesten fult kammer i de bratteste bakkene er det bare å kjøre ut av strengen og fylle opp på vei ned. Litt tungvint, men billigere enn å kjøpe større traktor. Prøv 540 på pto i de bratteste bakkene så kan du bytte til 540e på flatene og nedoverbakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...