Gå til innhold

Gjøre triangel hurtigkobling.


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har tenkt å gjøre et triangel hurtigkobling, kategori 1

Er det noen som har en tegning e.l. Så jeg ser hvordan den skal gjøres, grader, dimensjoner på stålet og sånn. Ønsker tegninger både til traktor delen og redskapsdelen. Vet selvsagt at den kan kjøpes, tenkte bare at det hadde vært moro å prøve å gjøre en.

På forhånd mange takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Heisann!

Har tenkt å gjøre et triangel hurtigkobling, kategori 1

Er det noen som har en tegning e.l. Så jeg ser hvordan den skal gjøres, grader, dimensjoner på stålet og sånn. Ønsker tegninger både til traktor delen og redskapsdelen. Vet selvsagt at den kan kjøpes, tenkte bare at det hadde vært moro å prøve å gjøre en.

På forhånd mange takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dimper_1

Har lett etter det samme, men ikke funnet det noe sted. Det lå en stund en forumtråd på Traktorbygda som inneholdt det du trengte, men noe av innholdet har blitt fjernet slik at den ikke lenger inneholder målene du trenger. Er A-ramme/triangel hurtigkobling patentbeskyttet slik at det er ulovlig å legge ut byggetegninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det enkleste er vel å bruke en orginal triangel som mal. Kapp til delene, og fest dem til triangelen med skrutvinger. Det sammen med forsikitg sveising så den ikke vrir seg skulle ikke føre til noe stort problem.

Men som sagt er de ikke like sterke som de å få kjøpt, selv om det ofte er jobben med å feste redskapsdelen til redskapet som blir gjort for dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hei... Eg har lagt adle \&quot\;hu\&quot\; delen sjølv.. Bruker 80u-profil og 2 plate beter(enten er dei 6 eller 8mm,men trur helst dei er 6mm)

 

Det er litt mask å lage dei men du kan få dei veldig solide ved å sveise på forsterkninger... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...