Gå til innhold

NY Valtra a-93 Hitec priser ??


xeobib

Anbefalte innlegg

nokon som har fått vite (netto)prisen på nye a-93 Hitec ?,den burde vel ligge ca 40-50.000,- under n92...eller?? (som er på 374.900,-+mva.).

a72(classic) er vel på kampanje no til 269.000,-+mva

Lokal forhandlar her hadde ikkje fått prisar endå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, snakka med lokal valtra selger for eit par dager siden, de skulle til finland den 8feb, for gjennomgang av denne traktoren, skulle dermed også få fastslått nokre priser, det einaste han sa var at prisen skulle ikkje stige alvorleg, derimot mindre nevneverdig...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg har også snakka med forhandler, fikk samme tilbakemelding som valtra n121, det skulle være helt ubetydelige prisforskjeller fra dagens a92 eller a95 eller hva den heter.

 

ser ut som en interessant maskin, enkel sterk og smidig med det nødvendige minimum av komfort og brukervennlighet.

 

men dere som faktisk handler valtra idag, hva betaler man ferdig pruta for den største i A serien nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, eg god kamerat av meg kjøpte en fullspekka a-92, altså fullspekka a 92 vil seie, 600-34 michelindekk, air-condition, 4dv uttak, bremseventil, fullt sett med frontvekter, full lyspakke luftsete, brede framskjermer, knappecluth osv.. denne kosta 340tusen ferdig pruta, viss eg ikkje husker feil.. utrolig hissig å sterk traktor, ein annen kompis av meg har også en a-92, denne kjører han doff x9 gjødselvogn (9kubikk, glassfiber) med boomech nerfeller, jf fct 900 slepefinsnitter etter 9meter sammenraka gras, å en jf 320 slepeslåmaskin, så det er ivrige 100 gamp i dei traktorane!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

n121\; det er jo ikke akkurat noen blodpris, men kanskje ikke veldig billig heller når man tenker på hvor enkel denne er sammenlignet med feks en JD 5R eller en MF 5400.

 

at A serien er sterk er det neppe noen tvil om nei, ingenting som overfører så mye av kreftene til hjula av nye traktorer idag. men når det monteres et kløtsjfritt vendegir må det vel påregnes noe mer effekttap enn med dagens transmisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei absolutt ingen blodpris, men kan nok til dels vere enig med deg at det kansje ikke er veldig billig heller.. men tror nok at viss du spekker opp en jd 5r, eller mf 5400, at de blir så veldig billige de heller, men man må jo absolutt se på behovet, a serien har jo en kjempegod frigangshøyde under, å veldig god pendling på framakslingen, noko som gjer skikkelig gode terrengegenskaper, dei små valmetane er vel dei traktorene som kjem desidert lengst i skogen å utmarka, så har den jo denne 5års garantien som iallfall eg synes er veldig betryggene... men smak å behag selvfølgelig, personlig vil eg sei at valtra sine småserier alltid har vert enkle å bunnsolide traktorer, tvers igjennom! men n-92 er jo også ein prisgunstig traktor, til kr 375000?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenom tråden kanskje men, hva i all verden er det valtra har gjort med eksospotta på denne \&quot\;facelift-utgaven\&quot\;. Fin i skogen ?? - Oversiktlig ?? de har jo satt på en diger klump med en krok på toppen langt utenfor traktorhytta !! Jeg kan ikke fatte at det er noe framskritt - skuffende syns nå jeg, når de piffer opp denne enkle, rimelige, gjennomtenkte ( var ihvertfall ) og solide traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

n92 er en godt prisa traktor, men jeg tror faktisk jeg heller ville hatt a93, n92 ser jeg for meg blir en slapp skyss med den gamle 3 semipowertrinn-kassa og ikke forferdelig mange hester.

 

når det gjelder skogegenskaper tror jeg dette blir mindre og mindre viktig i dagens marked, gardbrukeren som drev næringsmessig skogsdrift på vinteren og henta ut tømmeret selv med traktor er snart \&quot\;a thing of the past\&quot\; som er helt erstattet med proffe hogstteam. da blir a-seriens skogsfortrinn snart ikke et salgsargument lenger.

 

husker da jeg kjøpte en mf 5400, onkelen min rista på huet over dieseltank og batteriplassering og mente at det aldri ville gå bra i skogen, hvorpå jeg måtte spørre om han virkelig trodde jeg hadde tenkt meg til skogs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xeobib: Og på hvilken måte mener du \&quot\;cruise\&quot\; sparer vesentlig diesel?

Menes ikke bare at turtallet kan forhåndsinnstilles?

 

Forskjellen vil nok maksimalt være 10-15% i forbruk mellom \&quot\;gammeldags og ny teknologi\&quot\; (se diverse DLG-tester)

 

Synd det ikke kan velges girkasse med minimum 2 trinns hurtiggir/powershift.

Andre fabrikkanter har hatt dette på små/lette traktorer i snart 30 år....

Med dette på plass ville A93 vært meget interressant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at såkalt \&quot\;downsizing\&quot\; nok er fremtiden innen traktorverdenen også på lengre sikt, som det er innen bilindustrien om dagen.

Flere turboer og evt. kompressor på små volum er sikkert framtida.

Men foreløpig er ikke forskjellen stor mellom 3 og 4 syl med samme teknologi, finner iallefall ikke eksempler på dette hos DLG.

Det er faktisk flere eksempel på at 6 syl motorer har lavere forbruk enn 4 syl.

Blir spennende å se målinger på Fendt 200 serien og A93.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok sannsynligvis mer med strengere utslippskrav for 4050 kontra tn75 å gjøre (tier 3A kontra tier 1 eller tier 2).

 

Forøvrig snakker du mot deg selv vedr. 4 kontra 6 syl, og det du skrev lengre opp om 3 kontra 4 syl....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...