Gå til innhold

McCormick 624


Gjest

Anbefalte innlegg

har sett litt på en McCormick 624, som jeg har litt lyst til og kjøpe.

 

menn det er brukt startgass på traktoren i noen år. og nå starter den vist ikke uten,fikk jeg en liten forståelse på. det var vist nye glødeplugger også.

 

må motoren overhales, for og få den til og starte greit uten gass??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

har sett litt på en McCormick 624, som jeg har litt lyst til og kjøpe.

 

menn det er brukt startgass på traktoren i noen år. og nå starter den vist ikke uten,fikk jeg en liten forståelse på. det var vist nye glødeplugger også.

 

må motoren overhales, for og få den til og starte greit uten gass??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1
hvor mye tror du en sånn traktor kan værer verdt da? og hvis glødepluggene virker på den. hva kan da være galt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Cormick 624 har IKKE forkammermotor men en IH D206 direkteinnsprøytet motor på ca 3,7 liter. Derfor er det bare en glødeplugg på den, og ikke en plugg pr sylinder.

De fleste gamle IH har vel egentlig aldri vært lette å starte. Men motorer kan faktisk bli avhengige av startgass. Jeg tror eksplosjonene av startgassen i sylinderne er så voldsom at den etterhvert ødelegger stempelringene. Dermed blir kompresjonen enda dårligere, og man kommer inn i en vond sirkel.

IH 523 og 624 er tyske, og de er levert med fullsynkronisert gearkasse. Noen har \&quot\;agriomatic\&quot\; power shift, med hurtiggear og kløtsjfritt vendegear.

Er dette et pent eksemplar så slå til og ta godt vare på dette klenodiet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Nå har det seg sånn, Markus, at jeg er omtrent jevngammel med denne traktoren. Jeg kjørte Cormick 624 med vendegear mens jeg var så liten at jeg måtte gå av setet for å trå ned kløtsjen. Derfor VET jeg at den har vendegear. Vendegearet har også vært brukt på nyere tyske Internationaler som 844-S.

Når høy/lav gearstanga står i \&quot\;lav\&quot\; eller \&quot\;høy\&quot\; virker agriomaticspaken som hurtiggear.

Når høy/lav gearspaken står i revers virker agriomatic\'\'\'\'en som kløtsjfritt vendegear.

Caterpillar og International hadde nok vendegear som tilleggsutstyr på bulldozerne og hjullasterne allerede på slutten av 1950-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

8+4 transmisjon var standardutstyr

Vendegearet var ekstrautstyr. Med Agriomatic ble det vel 4 bakover og 20 framover, men mange av framovergearene var jo så og si like. Tror det ble 12-15 ulike hastigheter.

Foruten den spesielle transmisjonen så utmerker 624 seg med at motoren går så utrolig stille og pent.

Jeg har en brosjyrekopi av 624 et sted, legg ut mailadressene deres så kan jeg maile den hvis jeg finner den i loftsarkivet i helgen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Jeg har en 66mod 624d.... er en knall traktor. den må ha startgass men ser ikke på det som no problem. (den starter altid uanset) boks og slange montert inne i hytta så er bare å fyre opp gammern (\&quot\;,) men på vintern så pleier jeg å benytte meg av motorvarmer i 20 min+ før jeg skal bruke den... vendegiret er helt knall hvis man skal bruke den til snørydding. for slik det er på min så går det ikke å hallclutsje slik at kraftuttaket ikke stopper når det skal gires... Men nok skryt nå----- Er det noen som har et servismanual å dele med mei? eventuelt sendt en koppi eller no..? hadde vært så greit å ha når man skulle ha skrudd litt selv!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg bruker en 624 litt til vedkapping etc. Den er lettstartet UTEN startgass. Det er en kaldstartanordning på dieselpumpa som må brukes. Trekk stopperen nesten helt ut når du starter.

Min IH starter fint i minus 15, men da må jeg også gløde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Anonym
Hei jeg har en 624. med vendegir, Er det slik og forstå at dersom girkassen er tom for olje, vil du ikke kunne kjøre med den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei Oddbjørn.

Kom akkurat inn døra etter og ha vært og handla Mc cormick 624 d.

Siden selger ikke hadde peiling på noe av utstyret,og hvor ting var på den,så lurte jeg på om du kunne sende meg manual på mail til meg?

 

r-ensta@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...