Gå til innhold

stor 80 talls ford


Gjest

Anbefalte innlegg

har sansen for store eldre traktorer,og vurderer og skaffe meg en stor ford (8210,tw??) fra 80 tallet. men hvordan er egentlig disse traktorene? mye tull?er det problem med blokka i disse også som det er i dei mindre fordene.ser at jeg helst må ut av landet for å få et pent eksemplar.ser det er noen i bla dk som er gått 5-7000 timer,men kan man stole på timetallet og er det mye traktor igjen etter dette? er det 1000 gir på pto på disse og er det noen 40km eller er det stort sett 30km?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sansen for store eldre traktorer,og vurderer og skaffe meg en stor ford (8210,tw??) fra 80 tallet. men hvordan er egentlig disse traktorene? mye tull?er det problem med blokka i disse også som det er i dei mindre fordene.ser at jeg helst må ut av landet for å få et pent eksemplar.ser det er noen i bla dk som er gått 5-7000 timer,men kan man stole på timetallet og er det mye traktor igjen etter dette? er det 1000 gir på pto på disse og er det noen 40km eller er det stort sett 30km?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1

8210 Mark II Står oppført med 30 km/t-kasse, ser ikke ut som 40 km/t er noe alternativ.

8210 Mark III derimot, står oppført med toppfart på 36 km/t.

Begge har 540 og 1000 rpm på PTO.

Alle Tw\'\'\'\'ene (Mark II) har 30 km/t toppfart og 1000 rpm PTO, men de største mangler 540 rpm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peter_Raugland_1

Har en Ford tw25 fra 1984, 6000 timer, 2000 timer siden overhaling. Fin og tett motor, starter med en gang, alt virker. Front løft med 1dv, som kan låses (frøkasse, lodd, etc), slik at dv\'\'\'\'et kan brukes bak. Da er det 3dv bak. 1000/540 pto, 30km kasse. Kan selges med reg og ny lakk.

 

Kom gjerne med bud brumle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...