Gå til innhold

Tikkelyd i Fendt 718


Gjest

Anbefalte innlegg

Var ute å drev med anleggskjøring her igår. Så oppdaget jeg en tikkelyd rundt motoren idet jeg gikk ut av traktoren med motoren igang hørte jeg en. tikk tikk tikk... lyd. Lyden forsvant etter en 10-20sekunder. jeg kikket rundt etter noen synlige feil, men fant ingen.

Så var jeg ute å kjørte igjen, når jeg kom ut av traktoren da var lyden der igjen, forsvant også da etter en 10-20sek.

 

Når jeg starta traktoren idag så tok jeg meg en liten tur oppover veien her, så gikk jeg ut for å høre om lyden var der. Det var den ikke!

Så lurer litt på om noen kunne hjelpe meg med noen tips hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MH434_1

Var ute å drev med anleggskjøring her igår. Så oppdaget jeg en tikkelyd rundt motoren idet jeg gikk ut av traktoren med motoren igang hørte jeg en. tikk tikk tikk... lyd. Lyden forsvant etter en 10-20sekunder. jeg kikket rundt etter noen synlige feil, men fant ingen.

Så var jeg ute å kjørte igjen, når jeg kom ut av traktoren da var lyden der igjen, forsvant også da etter en 10-20sek.

 

Når jeg starta traktoren idag så tok jeg meg en liten tur oppover veien her, så gikk jeg ut for å høre om lyden var der. Det var den ikke!

Så lurer litt på om noen kunne hjelpe meg med noen tips hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
det er mest trolig luftkompressoren du hører. på min 716 blir det en markant lyd fra kompressoren når traktoren har fått jobbe seg skikkelig svett,å står og hviler seg på tomgang etterpå. eik mekanikeren sa det var helt normalt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MH434_1

Takker!

Regner med det var enten varmen eller kanskje noe i eksosresirkuleringa. Har ikke vært noe lyd idag, men har ikke kjørt den like hardt idag heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MH434_1

Har vært innepå å chipe traktoren, men lurer litt på hva som er forsvarlig å ta ut?

718 er jo identisk med 820 når det gjelder drivverk og aksler, så er nok endel å gå på der. men åssen er det med motor?

Dansken sier 240-260 ikke er noe problem, men syntes det hørtes mye ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei.

Du kan jo prøve og bremse eller ta av og på

håndbremsa så forbruker du luft , da vil kompressoren begyne og ladde igjen og eventuell tikkelyd komme tilbake.

Kompressoren går hele tiden men det er en ventil som er trykkfølsom som åpner og stenger etter behov.

Når det er høyt nokk trykk på anlegget så åpner ventilen og blåser luften rett ned mot bakken.

Da kan det også bli en tikke / pustelyd som er helt ufarlig.

M.v.h Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MH434_1

h.m: 716 har mindre bakstuss, identisk med 714 og 712, mens 718 er identisk med 818 og 820.

 

Pål Aasvang: Jeg fant ut idag at det er kompressor relatert. Men en så kraftig tikkelyd har jeg aldri vært borti før! Det hele roer seg jo ned etter noen sekunder, men føler alikevel at den ikke er som den skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...