Gå til innhold

John Deere transmisjoner


Gjest

Anbefalte innlegg

Da jeg ser etter et en brukt JD og det er en del betegnelser på transmisjon jeg ikke har helt oversikt over hva gjelder funksjonalitet så hadde det vært flott om noen kunne forklare de viktigste forskjellene:

 

Powershift/Powerquad/Autoquad/Autopower (noen glemt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ser etter et en brukt JD og det er en del betegnelser på transmisjon jeg ikke har helt oversikt over hva gjelder funksjonalitet så hadde det vært flott om noen kunne forklare de viktigste forskjellene:

 

Powershift/Powerquad/Autoquad/Autopower (noen glemt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
autopower er iallfall JDs tapning av ZFs trinnløse transmisjon, som opprinnelig var utviklet av Steyr og nå brukes av Claas, D-F og CNH( skjønt de har vel en noe annen delvis egenutviklet transmisjon nå i puma og t7000)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

PowrQuad Plus- 5 gruppegear og 4 clutchfrie hurtiggir i hver gruppe, hastighetstilpasning av hurtiggear.

 

AutoQuad Plus- Velg mellom manuell eller automatisk gearing.

 

AutoPowr- Trinnløs. Som å kjøre automatgear, gass og brems uten å trampe clutch, eller å dra i gearstenger. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Omtrent sånn jeg hadde forstått det.

 

\&quot\;Powershift\&quot\; er vel en betegnelse som kommer fra finn.no\'\'s forhåndsdefinerte lister og ikke fra John Deere antar jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MFgutn_1
opowern er vel ikke aldelest som på en bil? du må jo dytte spaken fram for høyere hastighet og dra den bak for senere.?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MFgutn_1
auopowern er vel ikke aldelest som på en bil? du må jo dytte spaken fram for høyere hastighet og dra den bak for senere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Skal du kjøpe brukt jd tror jeg du skal velge powerquad +

Autopower kassa har hatt nok problemer.Er vel bedre på 30 serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...