Gå til innhold

kombipresse


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal kjøpa kombipresse, ny eller brukt? Legger vekt på høg kapasitet , god kutting og sjølvsagt driftsikkerhet. Ønsker svar frå dei som har erfaring , gjerne entrepenører.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

McHale.

Har kjørt andre merker tidligere, men det blir McHale ved neste innbytte også.

Bærer preg av å være gjennomprøvd, disse virker.

Regn med slitasjekostnader om du kjøper brukt over en viss stand på balletelleren.

Ellers, Fusion pressene krever nærmere 200 hp ved maks kammertrykk i kupert terreng.

Svakheter: Svake pickuptinner, og plastsensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt ny claas 455 i et år nå og det funker bra!

Høy kapasitet og lite feil.

Vi har opplevd at ballen havner under vogga som skal løfte den til pakkebordet noen ganger.

og vi hadde noe nett tull, men det ble borte med bedre nett.

Ellers ingen feil!

Presser store knallharde baller i høy fart!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Vi har akkurat handlet ny presse og for oss ble det Kuhn igjen for fjerde gang. Ikke nødvendigvis for at det var den beste pressen, men nærhet til forhandler og service apparat, det at vi er godt kjent med pressa, store boggie hjul og at denne for oss ble ca 60000 billigere en New Holland(orkel Hiq) og Mchale, gjorde at vi valgte som vi gjorde.

Vi kunne ha ønsket oss breiplast, kanskje også kapasiteten som vel er en tanke høyere på i alle fall Mchale, men den fungerer greit nok for oss.

Det vi har sett av Claas 455, er at den virker noe tung å dra og derfor tok vi ikke den med i vurderingen hos oss denne gang. Vi presser i tillegg på 540E og det hadde nok ikke gått på denne pressa.

 

 

Jostein

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ny. Han som presser for oss kjører kuhn balepack, suveren kutting, god kapasitet, høy ballevekt- 830 til 850 kg på 35% ts, lettdrevet. Har ikke hatt noe reparasjoner på over 8000 baller!,

Vi har noen bløte skifter, pressa flyter meget godt.

Forhold til god forhandler bør telle mye.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Smaken er jo som kjent delt. Men kjøp ett merke som har en seriøs forhandler i nærheten av deg. Noe ryker,uansett merke. Da er det viktig med tilgang på deler og hjelp. Har selv hatt 4 claas uniwrap presser,og venter nå på min andre 455. Jeg er godt fornøyd kapasiteten på disse,og kundene er veldig fornøyde med ballevekt og kutting. Dras lett med en liten trinnløs 6'er,i bratt terreng. Skal sies at jeg ikke har noe kjøre erfaring med andre merker. Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke kjøpe ny om du skal ha mc hale. Leser du på forum i andre land er det beskrevet godt hva du kan forvente at må byttes når. Ser du på antall baller en del brukt har presset så er de fleste i Norge lite kjøtt. Syre ser ut til å kunne ødelegge noen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, sikkert lurt å kjøpe ei frå lokal forhandler Ja. Så då blir det nok fk eller eik tenker eg.

John deer har ei kombi som heiter 960trur eg, ei variabel presse. Litt nysgjerrig på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vist vera ein privat forhandler her som selger mchale, får ta ein prat med han og.

Eit spørsmål til, variabel eller fast? Vart imponert over Felleskjøpet si variabel presse, rask og tunge baller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fast. Variabel mchale er ikke godt utprøvd. Med kutting får du uansett mye i bunten. Vær lur og bruk noe timer på å lese deg opp. Har snakket med folk som bytter til mc hale etter først å ha prøvd andre merker. Blitt kostbart..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...