Jump to content

fendt 304-307


Guest

Recommended Posts

er på jakt etter en mindre fendt lsa. lurer derfor på forskjell mellom 304-5-6-7. ser at 307 er tresilyndra og 304 er fire, Hvordan kan man skille disse fra hverandre, og er det 40km på alle?

 

må ha minst 70 hk og 40km

 

vurderer en 304 lsx som står på finn.no

takk for svar på forhånd!

Link to comment
Share on other sites

er på jakt etter en mindre fendt lsa. lurer derfor på forskjell mellom 304-5-6-7. ser at 307 er tresilyndra og 304 er fire, Hvordan kan man skille disse fra hverandre, og er det 40km på alle?

 

må ha minst 70 hk og 40km

 

vurderer en 304 lsx som står på finn.no

takk for svar på forhånd!

Link to comment
Share on other sites

er på jakt etter en mindre fendt lsa. lurer derfor på forskjell mellom 304-5-6-7. ser at 307 er tresilyndra og 304 er fire, Hvordan kan man skille disse fra hverandre, og er det 40km på alle?

 

må ha minst 70 hk og 40km

 

vurderer en 304 lsx som står på finn.no

takk for svar på forhånd!

Link to comment
Share on other sites

Guest Bullseye_1
Det er vel fire sylindre fra og med 305, er det ikke det tro? Tror det ble produsert 307 med tresylindra turbomotor, men normalaspirerte så vsr det vel fire syl. fra 305´n og oppover.
Link to comment
Share on other sites

Guest Bullseye_1
Det er vel fire sylindre fra og med 305, er det ikke det tro? Tror det ble produsert 307 med tresylindra turbomotor, men normalaspirerte så vsr det vel fire syl. fra 305´n og oppover.
Link to comment
Share on other sites

305 ble levert med trommelbremser bak på enkelte modeller. Jegt er ikke sikker på når de fikk skiver. 306 har alltid hatt tørre skiver. Dersom du trenger minst 70 hk så bør du kanskje gå opp et hakk til 308-309. De er omtrent identisk i størrelse med 306.

Hvis eieren ikke kan gjøre rede for hva slags olje hun/han bruker på girboksen må du bare legge på røret med en gang. GL 4 er eneste gyldige her. Gjerne en halvsyntetisk olje. GL-5 (hypoid)

er etter min mening døden for synkroniseringa. Men de lærde strides visst om dette...

Du bir ikke ruinert av deleprisene på Fendt. Men det er selvsagt best å unngå store overhalinger. Det kan fort gå 70.000 kroner hvis Eiksenteret skal begynne å plukke mye i gir og motor.

Lykke til med kjøp av verdens beste brukttraktor!

Link to comment
Share on other sites

305 ble levert med trommelbremser bak på enkelte modeller. Jegt er ikke sikker på når de fikk skiver. 306 har alltid hatt tørre skiver. Dersom du trenger minst 70 hk så bør du kanskje gå opp et hakk til 308-309. De er omtrent identisk i størrelse med 306.

Hvis eieren ikke kan gjøre rede for hva slags olje hun/han bruker på girboksen må du bare legge på røret med en gang. GL 4 er eneste gyldige her. Gjerne en halvsyntetisk olje. GL-5 (hypoid)

er etter min mening døden for synkroniseringa. Men de lærde strides visst om dette...

Du bir ikke ruinert av deleprisene på Fendt. Men det er selvsagt best å unngå store overhalinger. Det kan fort gå 70.000 kroner hvis Eiksenteret skal begynne å plukke mye i gir og motor.

Lykke til med kjøp av verdens beste brukttraktor!

Link to comment
Share on other sites

Er 309 samme traktor som en 307-308 i fysisk størrelse?, har en 309 nå, men den syntes jeg blir litt stor. (kanskje pga at det er

16.9 38 dekk på den) orginaldimensionen er 16.9 34.

 

har en trima 1490 laster ståendes, hvordan vil denne passe på fendten hvis jeg får mindre dekk?

 

min traktor går lett 50km etter veien på denne dimensjonen, skal jeg beholde denne må jeg få tak i orginaldimensionen siden den blir ganske slapp med henger etter veien.

Link to comment
Share on other sites

Er 309 samme traktor som en 307-308 i fysisk størrelse?, har en 309 nå, men den syntes jeg blir litt stor. (kanskje pga at det er

16.9 38 dekk på den) orginaldimensionen er 16.9 34.

 

har en trima 1490 laster ståendes, hvordan vil denne passe på fendten hvis jeg får mindre dekk?

 

min traktor går lett 50km etter veien på denne dimensjonen, skal jeg beholde denne må jeg få tak i orginaldimensionen siden den blir ganske slapp med henger etter veien.

Link to comment
Share on other sites

309 har delvis blitt levert med 38\&quot\; bakhjul på de senere modellene. (Ca og Ci)

De nyeste 300ene er nok noe større enn de gamle LSAene.

306 LSA, 308 LSA og 309 LSA er veldig like i ytre mål. Grunnen til forvirringen omkring dette med tre eller fire sylindere på 307 er trolig at det i starten var tresylindret MWM-motor i disse (307LSA), men etter 1990 en gang ble det deutz med fire høl. (feks 307C, Ca, Ci) Disse firesylindrede deutzmotorene har hatt forskjellig volum. Tror de minste var 3,2 liter.

Før 1988 hadde 307 små hjul a la 304. så fikk den 24\&quot\; fram og 34\&quot\; bak.

Skal du ha en helt liten 70-hester må det bli en 307 fra før 1988. Tomb har / hadde (?) en 307 som har overlevd brann og velt og x antall elevers bruk og misbruk. Den har utrolig mange timer på telleren, og er et solid vitne på hva Fendt er.

Link to comment
Share on other sites

309 har delvis blitt levert med 38\&quot\; bakhjul på de senere modellene. (Ca og Ci)

De nyeste 300ene er nok noe større enn de gamle LSAene.

306 LSA, 308 LSA og 309 LSA er veldig like i ytre mål. Grunnen til forvirringen omkring dette med tre eller fire sylindere på 307 er trolig at det i starten var tresylindret MWM-motor i disse (307LSA), men etter 1990 en gang ble det deutz med fire høl. (feks 307C, Ca, Ci) Disse firesylindrede deutzmotorene har hatt forskjellig volum. Tror de minste var 3,2 liter.

Før 1988 hadde 307 små hjul a la 304. så fikk den 24\&quot\; fram og 34\&quot\; bak.

Skal du ha en helt liten 70-hester må det bli en 307 fra før 1988. Tomb har / hadde (?) en 307 som har overlevd brann og velt og x antall elevers bruk og misbruk. Den har utrolig mange timer på telleren, og er et solid vitne på hva Fendt er.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...