Gå til innhold

Claas traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen med kjennskap til claas arion?? vurderer å bytte en mf 6455 i en claas arion 640...noen problemer som går igjen, fordeler/ulemper kontra like stor mf eller fendt....prismessig er claas på samme nivå som mf.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vemund_1
Noen med kjennskap til claas arion?? vurderer å bytte en mf 6455 i en claas arion 640...noen problemer som går igjen, fordeler/ulemper kontra like stor mf eller fendt....prismessig er claas på samme nivå som mf.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ikke så rart den ligger i samme prisklasse som mf

det er mye samme traktoren, JD motor og egen hytte, men gir og bakende lages vel likt på samme samlebånd i Frankrike, og elers mye like komponenter i hydraulikk osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

på hvilket grunnlag kan du si det?,

har du sjekket bruktprisene i england og tyskland?, der er det faktisk svært høye bruktpriser på claas maskiner.

 

Hyttefjæring, arukervennlighet og oversikt er sterke argument for den som evner å se annet enn forhåndsdømte oppfatninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vemund_1
ja,virker som om det er mye den samme traktoren...det som trekker opp i forhold til mf er armlenet,og størrelsen på hytta. ellers er det mer behagelig hyttefjøring på mf/ generelt mer behagelig traktor er min erfaring etter å ha prøvd både claas og mf i samme størrelse nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens_1
Enig med Valtra. De har falt kollosalt i pris her i området, og ikke vært lette å få byttet inn i det hele tatt. Er jo bare en dårlig JD kopi. Kjøp heller en pent brukt JD til samme pris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vemund_1
claas er en bedre traktor å kjøre/bruke enn tilsvarende john deere. john deere er forøvrig et \&quot\;ikketema\&quot\; her på gården\;)Her er det heller ikke mulig å få byttet inn john deere pga den noe stramme økonomien i fk...i tillegg er servicen dårlig,selgerne sies opp fortløpende etc. skal handle enten claas,fendt eller mf, noe annet er ikke interessant for min del.skal ha litt service og oppfølging etter kontrakten er underskrevet også...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan_Dag_1

Jeg har en Ares 697 ATZ 07 1500 timer, og en Arion 640 Cebis 08 750 timer. Lantmannen maskin er helt suverene til å følge opp Claas. Det er mye bedre ooppfølgingav der enn f eks AK maskiner.

 

Jeg har hatt litt trøbbel med at Aresen stopper av og til i nedoverbakker. Denne feilen ligger i dieselpumpen. Nå er pumpe nr to på vei. Etter hva jeg har skjønt har dette blitt en heftig diskusjon mellom Claas og JD.

Kjøp Claas da vil du få en skikkelig god oppbakking fra forhandler og ikke minst importør, de legger mye ressurser i Claas for å få et godt rykte på oppfølgingen. Dette er noe du kan nyte godt av dersom noe skulle skje. Claas er en lettbetjent traktor med mye trekkraft, Sjåførenes førstevalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjarne2_1

Ser det er en del misforståelser når det gjelder Claastraktorene. De bygges på den tidligere Renaultfabrikken i Le Mans i Frankrike som Claas nå har overtatt 100 %. Motorer kjøper de stort sett fra Deere i Mannheim, Tyskland. De minste Claas blir nå levert med motorer fra Perkins. Massey og Claas har en felles fabrikk i Frankrike som lager girboksene til begge disse to merkene. Massey med trinnløs transmisjon får girboksene fra Fendt i Tyskland.

 

Claastraktorene er så langt stort sett basert på tidligere Renaultmodeller. De var kjent for en meget god firepunkts hyttefjæring. Forøvrig var de

kanskje kjent for litt frynsete kvalitet. Kvaliteten er nok forbedret etter at Claas overtok og nye modeller som kommer etter hvert vil nok bli mer og mer preget av at det er gjennomførte Claasprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest maxxum_1

har ikke mye jeg skulle ha sagt om claasen men har så vidt prøvd den..

men er vel en grunn til at de blir levert med 3 års fabrikk garanti.. jeg hadde ikke vært redd får å kjøpe claas.. arion serien har fått mye skryt. har hørt litt ymse om ares. men det er vel både og..

forhørt deg om en case el andre merker? eller er det forkjærlighet til claas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...