Guest Anonym Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 Hei! jeg har en fiat 110-90 som jeg sliter med og få ned armene bak på! får dem ned hvis jeg setter spaken i nedover posisjon og bruker laster eller en annen funksjon så siger de ned men når jeg gir litt gass flyr de opp igjen.noen som har opplevd noe av det samme? veit ikke hva jeg skal begynne med og prøve? staget under setet til og justere hastigheten med sitter fast forøvrig:p er det noen som vet om det er separat bakende og gir kasse på denne eller om det går i ett?? er en 96 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 Hei! jeg har en fiat 110-90 som jeg sliter med og få ned armene bak på! får dem ned hvis jeg setter spaken i nedover posisjon og bruker laster eller en annen funksjon så siger de ned men når jeg gir litt gass flyr de opp igjen.noen som har opplevd noe av det samme? veit ikke hva jeg skal begynne med og prøve? staget under setet til og justere hastigheten med sitter fast forøvrig:p er det noen som vet om det er separat bakende og gir kasse på denne eller om det går i ett?? er en 96 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bache_G_1 Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 Hallajs! Ditt problem kommer antakelig av at wiren til hurtigløftet er for slakk, da vil 3-punkt helst være på topp. Denne justeres til høyre oppe ved hydraulikk-lokket. Fiat 90-serie ifra 90-90 og oppover har separat olje for girboks og bakparten. Girboksen på 90-90, 100-90 og 110-90 har kombinert nivåplugg og påfyllingshull nede til høyre på girkassen, såvidt jeg vet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 Tusen takk for svar :) ! Da skal jeg prøve å se på det i mårra. Får håpe det bare er slakk vaier og ikke en kjempe jobb :P Må jo snart til å brøyte.... :D Er det en \'\'\'\'\'\'\'\'svakhet\'\'\'\'\'\'\'\' at olja fra bakstussen renne over i girkassa eller er det bare noe som er en sjeldenhet ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bache_G_1 Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Skal ikke si det for sikkert, men tror det er svært sjelden, men det betyr ikke at du trenger å slippe unna da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bjørn_1 Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 er mer sjeldenhet at det hender men det kan hende.... merker om det er for mye olje på girboksen når den blir vanskelig å få i gir. Kan renne over via PTO akslen når en driver å kjører i sikkerlig bratt terreng i nedoverbakke, når du sitter med hode klistret i varmeapparatet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 Hei igjen. da har jeg prøvd og stramme vaieren og det hjalp ingen ting, har prøvd og dra i og bevege på alt som er bak der og i hytta men får dem ikke til og gå ned uten og bruke en annen funksjon så trykket blir mindre..kansje det har en sammen heng med at den hastighets reguleringa under setet sitter fast?? må vel opp med den klossen på toppen av bakakslen der spakene til amene går inn antagelig:( skrudde opp olje pluggen på kassa her om dagen og da kom det ut 1,5 liter tenker jeg, så er vel no lekasje antageligvis.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 110-90 har separat girkasseolje. Har du løftet løftearmene opp over stillingen til spaken, har noen fiat modeller hatt en uvane med å komme ut av stilling på en arm/ stang som sitter på overføringen på motstands/ stillingsposisjonen på trekkstengene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 Bjørn\; Ja det hadde du helt rett i, når jeg fikk tappet ut olja som var inni der ble den mye enklere å få i gir :) Same\; Olja renner fra bakstussen over i girkassa for kom ut 1.5 liter når jeg skrudde ut pluggen her om dagen... Jeg har ikke hatt den så lenge og har ikke brukt de noe særlig for jeg har ikke hatt bruk for å sette på redskap før nå når jeg skulle sette på vedkappen, så har bare brukt spaken som normalt. Men jeg ble litt usikker på hva det var du mente ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bjørn_1 Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 Fyller opp bak enden igjen med olje til rett nivå å kjører ser hvor lang tid det tar før den er treg på girene, og se hvor lang tid det tar for at girene blir treg igjen. så du er helt sikker på at det lekker over i girboksen at det ikke bare en tilfeldighet her å nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 Skal prøve å se hvor lang tid det tar, men jeg tømte den på torsdag, lot det renne oppi ei kanne og det var ca 1.5 liter som kom ut da, skrudde igjen, startet traktoren for så å la den gå i ca 30 min. Etter dette sto den helt stille på samme sted frem til lørdag, da skrudde jeg opp pluggen igjen, og da rant det ut 2 dl før det stoppet helt å renne igjen.. så det virker jo som det renner over? Noen flere forslag ang armene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bjørn_1 Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 er det hjelpesylinder på den ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 tror ikke det skal være det, hvordan ser den ut og hvor sitter den i tilfelle?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bjørn_1 Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 den sitter på venstre side på venstre løft arm, er en enkelvirkende sylinder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 Da er det ikke det på den... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andgjerd_1 Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 Har du funnet ut/fått meir info om kva son gjer at oljen renn over til gearkassa? Min 110-90 er og litt tung å gire, rekner med at det er det samme som skjer her og. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andgjerd_1 Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Har funnet ut at det er gjennomgang fra bakstuss til gearkasse, så det er normalt at oljenivået kan stige. Det som gjer at den er litt tung å gire kommer av at clutsjen går treigt på splinen, slik at den ikkje clutsjer heilt ut. Det er eit lite hol i gearkassa der du kan sjå inn på clutsjen, mulig det går å smørje splinen gjennom dette holet eller må den deles for å utbedre dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 har samme problem med en 100-90 (fiat). lurer på om du/dere har funnet noe svar på dette ? har sett på alle stag osv under hytta og de er fine. men det hender at frontlasteren beveger på seg når jeg prøver å løfte/senke trepunkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 Er 100% sikker på at det er krana under sette ditt som er problemet, for vær gang du går inn i hytta subber beine borti den så den skrus litt å litt igjen. Alle Fiat med mere enn 4 sylinders motor er det delt gir og baksstus. Du ser det det lett under høyre stig trinn, på kassa der sitter det en 27 mm plugg dette er nivå pluggen på kassa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 Helt enig med siste svar. Jeg kommer stadig borti krana med foten. Jeg lurer på om noen har godt forslag til ny girstang-kule til Fiat'n? Jeg trenger ei med el-knapp:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 5, 2015 Share Posted February 5, 2015 Sett på/bygg på en Ford 40 serie (7840SLE) vendegir clutchknapp på gir stangen på 110-90, koster litt med den holder lenge den knappen. Får kjøpt både knapp og festearm for knappen og skrue. Kapp stange litt nedopp og sveis på feste armen for clutchkanppen. *Har gjort på en Fiat med trima clutch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 10, 2015 Share Posted February 10, 2015 Hei. Jeg kontaktet lokal A-K avd men de var usikre på hva som ble rett kule. Har du mulighet til å finne nærmere beskrivelse på hva jeg trenger, evnt. delenr? På forhånd takk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 10, 2015 Share Posted February 10, 2015 http://finncdn.no/mmo/2015/2/vertical-9/04/5/556/014/65_1128671481_xl.jpg Bilde av girspakene. Er den vedegirspaken med den største svarte knappen( til venstre i bilde) må kanppen og skruen og armen som kanppen er festet til. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 11, 2015 Share Posted February 11, 2015 Tusen takk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.